חדשות בארץ

ארגונים יהודיים סירבו לתרומות. הסיבה: הכסף נגזל מיהודים בשואה

מוזיאון יד ושם וארגונים נוספים החליטו לדחות תרומות מבית המכירות כריסטיס לאחר שהגיעו מכסף עבור מכירת תכשיטים שנגזלו מיהודים. בעבר ניסו למנוע את המכירה, אך בית המכירות סירב. כעת הוא רצה להעביר את התשלום כתרומה – אך לא הצליח

  • ב' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במוזיאון יד ושם החליטו לדחות תרומה של בית המכירות כריסטיס, לאחר שהתברר כי הכסף שהציע הגיע ממכירה של תכשיטים שנגזלו מיהודים בתקופת השואה.

במוזיאון שמנציח את אירועי השואה טענו כי הסירוב הוא לגבי המכירה הספציפית הזאת. ב"ג'רוזלם פוסט" פורסם אתמול כי מספר ארגונים יהודיים קיבלו הצעות מבית המכירות, אך סירבו לכך.

כזכור, לפני מספר שבועות פרסמנו כי בבית המכירות מוכרים תכשיטים ואבני חן שנקנו בכספו של איש עסקים לא לגיטימי, שהתעשר לאחר שרכש חברות יהודיות בכפייה לפני השואה ובמהלכה. בבית המכירות מודעים למקור התכשיטים. הם נרכשו במחירים זולים במיוחד משום שלאותם ליהודים לא הייתה ברירה. שם טוענים כי מטרת המכירה היא לסייע לארגון פילנתרופי של רעיית איש העסקים, שהלכה לעולמה לפני מספר חודשים.

מדובר ב-700 תכשיטים בסך הכל, שהיו שייכים להיידי הורטן. זו ירשה מיליארדים מבעלה הלמוט, מיליארדר גרמני מבוגר. הדבר יצר סערה בקרב יהודים רבים בעולם, משום שהלמוט הצליח להתעשר על גבם של יהודים מסכנים. זה קרה לפני השואה, כשהגרמנים ניצלו יהודים שהיו חייבים למכור את העסקים שלהם בנזיד עדשים.

כעת, ארגוניים יהודים נוספים הצטרפו לגל המחאה והודיעו שלא יסכימו לקבל את הכסף הזה. בעבר ניסו למנוע את המכירה, אך בית המכירות המשיך בשלו וכעת - הכסף יישאר אצלו.

תגיות:תרומותכסףמוזיאון יד ושם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה