פעילות הידברות

"לולי נהג המונית הנוסע כבר לא היה איתנו היום"

"ללמוד להציל חיים זו לא פריווילגיה": כל הסיבות הטובות מדוע לעשות קורס חובשים בהידברות: משפחתיות, מקצועיות ותעודה שמקנה אפשרות לעסוק בתחום

אא

ירון לא שיער בנפשו מה עתיד לקרות בדקות הקרובות, בעת שהעלה למונית שלו את הנוסע בקרן הרחוב.

הנוסע אמר לו את היעד אליו הוא צריך לנסוע, וירון פצח בנסיעה שקטה. זו הייתה שעת ערב, והרחובות שבקצה העיר היו ריקים. הוא פנה ימינה וחיכה שהרמזור יתחלף לירוק. באינסטינקט הוא הסתכל במראה לאחור – ונחרד לגלות שלנוסע יוצא קצף מהפה.

הוא מיהר לעצור את המונית, הוריד את הנוסע, ניקה ממנו את הקצף והחל לעשות לו החייאה. תוך כדי כך הוא שלף את הנייד וחייג בזריזות לכוחות ההצלה. אלו הגיעו כעבור דקות אחדות לקול צלילי סירנה מחרישת אוזניים, ולקחו את הנוסע מידיו של ירון.

"דע לך", אמר לו אחד החובשים בעת שהכניסו את הנוסע לאמבולנס להמשך טיפול, "שאילולי עשית לו החייאה – הוא כבר לא היה איתנו".

עם הסיפור הזה פותח מנהל "ניתאי", אוריאלשמחה, את שיחתנו לקראת קורס הצלת חיים שייפתח בקרוב בבית הידברות. "היום, ללמוד קורס הצלת חיים זו לא פריווילגיה, זה מצרך חובה. גם בעקבות המצב הביטחוני וגם בכלל, לחיים, תמיד טוב לדעת את זה. אתה לא יודע איפה חלילה זה עלול לתפוס אותך או אחד מקרוביך.

"הקורס נגיש לכולם, ונערך בצורה כזו שגם מי שאין לו ידע מקדים ייצא עם כל הידע הנדרש בשביל להציל חיים", מספר אוריאל, "אם תהיה התעניינות מהקהל לקורס לנשים נעשה בעז"ה גם קורס כזה".

אני רוצה לשמוע יותר על קורס הצלת חיים של הידברות >>>

"אצלנו בחברת ניתאי ישנם מדריכים מנוסים ומקצועיים, מדריכים שיודעים באמת להציל חיים. כל מדריך שמגיע לקורס של הידברות הוא אחד שיש מאחוריו עשרות קורסים שהוא העביר, וניסיון רב שהוא הפגין.

"גם המחיר משתלם ביותר", ממשיך אוריאל לספר, "וכל אחד יכול לעמוד בתשלומים".

אוריאל מציין פרט חשוב: "הקורס מיועד לעד עשרים וחמישה משתתפים, כהוראת משרד הבריאות. זו קבוצה קטנה ואיכותית, כאשר כל אחד מקבל את היחס הראוי לו. בחלק מהשיעורים נביא מדריך לתגבור, על מנת לסייע לכולם להבין את החומר הנלמד.

"כמובן, לא צריך בכלל לומר שהכל נלמד עם כל הכלים הנדרשים והציוד המתקדם", מציין אוריאל.

 

כל אחד יכול?

האם קורס עזרה ראשונה אינו קורס מסובך ללמידה? האם באמת כל אחד יכול ללמוד אותו? אוריאל מחייך כשהוא מסביר: "אנשים חושבים שקורס חובשים הוא לפחות כמו לימודי רפואה מבחינת זמן הלימוד. אבל האמת היא שהקורס לא ארוך כלל, ולא מסובך. מי שיבחר ללמוד את העקרונות כראוי – אין סיבה שלא יצליח".

חוץ מהצלת חיים, כמובן, שהיא מעלה עצומה בפני עצמה, משתתפי הקורס זוכים לתועלות נוספות. "הקורס מקנה ידע נרחב בעולם הרפואה, ולכן הבוגרים יוכלו לעבוד כחובשים. ניתן לעבוד בחברות אמבולנסים פרטיות, להתנדב בארגוני ההצלה, לעבוד כמלווים בטיולים ועוד.

"יש ביקוש ענק לתחום הזה. מדובר גם במקצוע מבוקש, וגם בערך מוסף אישי".

גם אתם יכולים! רוצים להציל חיים ולקבל תעודת חובש? צלצלו כעת 073-2221300 או לחצו כאן >>>

תגיות:מוניתפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה