חדשות בארץ

נתניהו בישיבת הממשלה: "ילד חרדי הוא לא חצי ילד"

ראש הממשלה הדף את הביקורת באופוזיציה על תקציב המדינה ותקף את ההסתה נגד החברה החרדית: "שום תעמולת כזב לא תמנע מאיתנו להעביר את התקציב ואת חוק ההסדרים ולהמשיך בעבודת הממשלה"

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (ראשון) בחריפות את גל ההסתה נגד החברה החרדית, ברקע אישורו הצפוי של תקציב המדינה במליאת הכנסת בימים הקרובים. 

בישיבת הממשלה השבועית, שנערכה במנהרות הכותל לציון יום ירושלים, אמר נתניהו כי "אף יהודי לא צריך לשמוע את דברי הבלע ודברי ההסתה האנטישמיים בערוצי הטלוויזיה, או לראות את הקריקטורות המבישות בעיתונות המגויסת שהן העתק-הדבק של התעמולה האנטישמית שהכרנו בתקופות האפלות ביותר בתולדות עמנו".

בהתייחסו למתיחות בקואליציה בעניין התקציב, אמר נתניהו: "כדי להמשיך ולקיים את הממשלה הלאומית שלנו, אנחנו חייבים להעביר את תקציב המדינה. יש לי קצת ניסיון בזה, ואני יכול להגיד שתמיד מתעוררים ויכוחים ברגע האחרון – אני מאמין שנתגבר עליהם ונעביר את התקציב".

"ליריבים הפוליטיים שלנו אני אומר: אל תפתחו ציפיות – כי רק תתאכזבו. וכדאי גם שתפסיקו עם גילויי הצביעות וההסתה הפרועה שלכם. הרי אתם אלה שהבטחתם 53 מיליארד שקלים למפלגת האחים המוסלמים של מנסור עבאס. אתם אלה שפיזרתם מדי שבוע כספים לרשימה המשותפת ולמפלגות אחרות רק כדי לקיים את הממשלה הכושלת שלכם. כמובן שלתשלומים הפוליטיים העצומים האלה לא קראתם 'כספים קואליציוניים' או 'ביזה' או 'שוד הקופה הציבורית' – כי אתם הרי מהצד 'הנכון', הצד 'הנאור'".

נתניהו המשיך ותקף: "איזו צביעות, איזו התנשאות, איזה שקר. הרי ראשי הממשלה הקודמת הם אלה שהציעו צ'ק פתוח לכל מפלגה תמורת הצטרפות לממשלה שלהם. הרי הם אמרו, כולל לאחינו החרדים, 'הנה, קחו, הנה החתימה שלנו, רק תכתבו מה שאתם רוצים וכמה שאתם רוצים". אבל אנחנו, בניגוד להם, מעבירים תקציב אחראי שאחת ממטרותיו היא השוואת תנאים בין ילד חרדי וילד חילוני".

"ילד חרדי לא צריך לקבל פחות מילד חילוני או ילד דתי, כי ילד חרדי הוא לא חצי ילד. אני מבקש להרגיע את חברינו באופוזיציה: שום תעמולת כזב שלכם, שום הסתה פרועה מצדכם לא תמנע מאיתנו להעביר את התקציב ואת חוק ההסדרים, ולהמשיך בעבודת הממשלה".

ראש הממשלה התייחס בדבריו ליום ירושלים, שצוין ביום חמישי האחרון: "אבו מאזן אמר לפני ימים אחדים באו"ם שלעם היהודי אין קשר להר הבית ושמזרח ירושלים היא חלק מהרשות הפלסטינית. ובכן, לתשומת ליבו, אנו מקיימים היום את ישיבת הממשלה המיוחדת לכבוד ירושלים למרגלות הר הבית שבו בנה שלמה המלך את בית המקדש הראשון של העם היהודי. ושוב, לתשומת ליבו של אבו מאזן, הלב של מדינת ישראל ההיסטורית, עיר דוד, היה כאן כבר לפני 3,000 שנה".

"הקשר העמוק בין העם היהודי לירושלים הוא קשר שאין דומה לו בין האומות. ירושלים הייתה בירתנו כ-1,100 שנים לפני שלונדון הפכה לבירת אנגליה, כ-1,800 שנה לפני שפריז הפכה לבירת צרפת, וכ-2,800 שנה לפני שוושינגטון הפכה לבירת ארה"ב. במשך מאה דורות יהודים נתנו ביטוי לכמיהה המיוחדת של עמו לירושלים, בשלוש תפילות ביום, ותחת כל חופה".

"לפני 56 שנה, במלחמת ששת הימים, איחדנו את ירושלים. אבל אני חייב לומר שהמאבק על אחדותה לא תם. כי פעם אחר פעם, חבריי ואני נאלצנו להדוף את הלחצים הבינלאומיים מצד אלה שביקשו לחלק שוב את ירושלים ומצד ראשי ממשלה בישראל שהיו נכונים להתמסר ללחצים הללו, אפילו היו מוכנים לוותר על המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי. 

"אנחנו נהגנו אחרת. לא רק שלא חילקנו את ירושלים – בנינו והרחבנו אותה. אני גאה על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי לבנות שכונות חדשות בירושלים כמו הר חומה, גבעת המטוס ומעלה הזיתים, בהן גרים היום רבבות ישראלים, ועשינו את כל זה יחד מול לחצים בינלאומיים אדירים. אנחנו עמדנו בלחצים הללו. אני גאה על כך שהממשלות בראשותנו מובילות התרחבות אדירה ופיתוח בכל חלקי העיר, במערבה ובמזרחה, למען כל תושביה. אני גאה על כך שהבאנו להכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל, ולהעברת שגרירות ארה"ב ושגרירויות נוספות אל הבירה – והיד עוד נטויה".

"אני מבטיח לכם שיהיו עוד שגרירויות שיעברו לירושלים וזה לא ייקח עוד הרבה זמן", הצהיר נתניהו. "אבל המלאכה לא תמה והאתגר עדיין לפנינו. כי ישנם עדיין אלה שרוצים לחלק את ירושלים, והם אומרים זאת בגלוי. ויש המכריזים על נאמנותם לירושלים המאוחדת, אך אינם באמת מוכנים להיאבק עליה ברגע מבחן. רק המחנה הלאומי בראשותנו שומר על ירושלים מאוחדת וחזקה, כשם שאנחנו שומרים על ביטחוננו וגאוותנו הלאומית. למען ביטחוננו, למען עתידנו ולמען אחדות ירושלים – אנחנו חייבים לקיים את הממשלה שלנו".

תגיות:חרדיםהסתהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה