הום סטיילינג

טובעים בניירת? 5 פתרונות לארגון מסמכים בבית אחת ולתמיד

גם אתם מרגישים חסרי אונים מול ערימות ניירת אינסופיות, ורוצים לראות סוף סוף שיש נקי מקבלות ומחשבונות? קבלו 5 טיפים מעולים שיגרמו לכם להשתלט על ערמת הניירת ולא לראות אותה שוב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד האתגרים הגדולים בסידור וארגון הבית הוא התמודדות עם ערמות הניירת האינסופיות. רובנו מרגישים ממש חסרי אונים בכל מה שקשור לכמויות דפים בלתי נגמרות על השיש במטבח. הערמות מגוונות ומשתנות מבית לבית כמובן, אך בדרך כלל מחביאות בתוכן מסמכים חשובים שהולכים לאיבוד בין פליירים לפיצה השכונתית (למה שמרנו אותם?!) לבין ציורים של הילד מהגן (הוא כבר בכיתה ד'!).

לא מפתיע לגלות שמומחים גילו קשר ישיר בין ערימות ניירת למתח נפשי. פעמים רבות ההתמודדות עם מסמכים הופכת לאחת המטלות שאנחנו דוחים שוב ושוב, פשוט כי היא נראית מאיימת כל כך.

אם גם אתם מרגישים חסרי אונים מול דפים, קבלות ומסמכים מהבנק – קבלו 5 פתרונות מעשיים שתוכלו ליישם כבר היום כדי להיפרד מהניירת אחת ולתמיד:

 

1. הבעיה: אתם תולים הכל (אבל הכל!) על המקרר

הפתרון: קלסר לניהול משק בית

יתכן שלסבתא שלכם היה אחד כזה, ואם היה לה – היא כראה ידעה מה היא עושה. קלסר פשוט בגודל A4 יכול להיות הפתרון לעשרות מסמכים חסרי בית שרק מחפשים ניילונית שקופה לנחות בה. הנה מה שכדאי לכלול בקלסר כזה:

  • מספרי טלפוו של: מוסדות הלימוד, מספרי חירום, דודים, קרובי משפחה ושכנים
  • תעודות אחריות למוצרי חשמל
  • מסמכי ביטוח של הבית, הרכב
  • חוזים חשובים כמו חוזה שכר דירה או מסמכי בנק
  • קבלות שצריך לשמור לטווח רחוק

 

2. הבעיה: מרוב מסמכים לא רואים יער

הפתרון: קופסאות אחסון לטווח ארוך וקצר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

הכינו שתי קופסאות. אחת של מסמכים לטווח קצר ואחת לטווח ארוך. הכניסו לתוכן באופן קבוע מסמכים. הקופסה של הטווח הקצר היא קופסה שתעברו עליה אחת לשבוע – חשבונות שצריך לשלם? משלמים. פתקים שכבר אין בהם צורך? זורקים. מה שטופל וצריך תיוק עובר לקופסה של הטווח הרחוק. מה שלא צריך – עובר לפח. 

מלבד היום השבועי, קחו לכם יום אחד בשנה בו תעברו על הקופסה של הטווח הארוך והשליכו ממנה פריטים מיותרים. מה שצריך להישאר לאורך שנים – תייקו בניילונית מתאימה והכניסו לקלסר מהסעיף הראשון.

 

3. הבעיה: אתם באמת צריכים את הקבלות מהסופר

הפתרון: צרו אחסון פשוט לקבלות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

אם עד עכשיו האסטרטגיה שלכם היתה לדחוף קבלות בארנק עד שהוא מתפוצץ, הגיע הזמן לנסות משהו חדש. קבלות שצריך לשמור (עבור אפליקציה שמחזירה כסף, קבלות עבור העסק וכו') עוברות מייד לניילונית פשוטה במקום גלוי לעין (אפשר על הצד של המקרר, הצד שלא רואים!).

מלאו את הניילונית בקבלות ועברו עליה ביום אחד קבוע בשבוע. קבלות שאתם צריכים לתייק לטווח רחוק (כמו הוצאות של העסק) הכניסו לניילונית מתאימה בקלסר.

המלצה שלנו: אם עדיין לא עשיתם זאת, הרשמו לשרות קבלת קבלות במייל, וחסכו לפחות חצי מהבלגן הקבוע על השיש.

 

4. הבעיה: אתם אוהבים כל ציור שהילד צייר אי פעם

הפתרון: קופסת זיכרונות אחת גדולה לכל ילד 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

נכון, היצירות מהגן חשובות, וגם המכתב שהבת כתבה לך בכיתה א', וגם פתק הנחת שהוא קיבל מהמורה בכיתה ג' - אבל למה למען השם הם צריכים להיות מפוזרים בבית, או תלויים לכם על המקרר?! יצירות חשובות, תמונות ומזכרות מבית הספר נכנסות לקופסה מיוחדת. אם אתם במצב רוח יצירתי, קשטו את הקופסה וכתבו עליה: "תיבת אוצרות", ואם אתם במצב רוח של "נמאס לי, אני רוצה בית מאורגן וזהו", גם קופסת נעליים ענקית תעשה את העבודה. אחת לשנה ממיינים וזורקים מה שלא צריך. פשוט וקל.

 

5. הבעיה: יש לכם כל כך הרבה ערמות נייר שהן כבר חלק מעיצוב הבית

פתרון: צרו מרכז פיקוד על הקיר ופנו את השיש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מרכז פיקוד יכול להיות לוח שעם פשוט להודעות דחופות, עם סלסלת מתכת שתלויה לידו עבור חשבונות לתשלום. אפשר להוסיף לוח מחיק עם ימות השבוע לתכנון שבועי. תופתעו לגלות כמה פשוטים ונטולי בלגן הופכים חייכם כשיש לכם פינה כזאת בבית. בונוס נחמד הוא הלוח המחיק, בו אפשר לרשום כל תאריך ואירוע חשוב לשבוע הקרוב - והנה פתאום לא שוכחים את התור הקרוב לרופא.

באופן כללי כדאי לזהות את הפינה בה נערמת הניירת אצלכם בבית. אולי על השידה בכניסה? על השיש? ואולי בכלל על שולחן האוכל? ברגע שמזהים את הפינה –מקמו שם את הקופסה או הניילונית, כדי שהניירת תכנס ישר לתוך "בית" ולא תתחיל להסתובב וללכת לאיבוד.

תגיות:ניירותסדרארגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה