חדשות בארץ

סערת גלית גוטמן: הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד קשת 12

הרשות השנייה הודיעה על פתיחה בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ קשת 12, זאת בעקבות דבריה של המגישה גלית גוטמן נגד הציבור החרדי. בתום בירור עם גוטמן, נמסר מקשת כי המגישה תתנצל בפתח תוכניתה הקרובה

  • א' סיון התשפ"ג
(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:08)

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הודיעה היום (ראשון) כי פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ קשת 12, וזאת בעקבות דבריה של המגישה גלית גוטמן נגד הציבור החרדי.

שלשום, במהלך פאנל בתוכנית הבוקר של הערוץ, אמרה גוטמן: "כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה הזו בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם". היחיד מבין חברי הפאנל שמחה על דבריה היה ברק סרי, יועץ אסטרטגי ומועמד לראשות עיריית אשדוד, שאמר כי זו "אמירה קשה מאוד. לא היינו רוצים שיגידו דברים כאלה על ציבורים אחרים". אולם גוטמן סירבה לחזור בה: "זאת המציאות. יש פה ממשלה חדשה שחולבת את התושבים שלה. מוצצים את הדם, חולבים אותנו. מספיק לשבת פה ולהתייפייף".

בעקבות הסערה, מסרה חברת קשת כי היא "מגנה בחריפות את דבריה של גלית גוטמן בנוגע למגזר החרדי בשידור חי הבוקר. הדברים אינם מקובלים ולא היו צריכים להיאמר בשום אופן. אנו מצרים על כך ומתנצלים על הפגיעה המיותרת".

בתום בירור, שנערך הבוקר עם גוטמן, נמסר מקשת: "לאור חומרת דבריה של גלית גוטמן בתוכנית הבוקר ששודרה בשישי, נערך הבוקר בירור בקשת. במהלך הבירור הובהר לגלית כי התבטאויות מן הסוג הזה אינן מקובלות בשום דרך ואופן בגוף השידור. גוטמן, שהתנצלה כבר על הדברים, ביקשה לעשות זאת בשידור ולהבהיר את הדברים גם לצופי התוכנית. סוכם שהיא תעשה זאת בפתיחת התוכנית הבאה שלה בחמישי הקרוב".

בהודעת התנצלות שפרסמה שלשום ברשת, כתבה גוטמן: "אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי נציגי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה. אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים".

כזכור, דבריה של גוטמן זכו לגינויים חריפים ברשת. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום — כל ישראל אחים!".

שר התקשורת שלמה קרעי תקף: "בחשכת ימי הביניים, כשגויים אנטישמיים הטיחו ביהודים אמירות כאלו, אמרנו: ככה זה - עשיו שונא ליעקב. אבל כאן בישראל? יהודייה? בריש גלי? לא יודע מי זו האישה הזו, אבל האמירות שלה הן פסאודו אנטישמיות, מבישות ולא ראויות לבמה תקשורתית. עם קמצוץ אתיקה עיתונאית, מצופה מערוץ 12 להשעותה לאלתר".

תגיות:חרדיםהסתההתקשורת הישראליתהרשות השנייהגלית גוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה