סמארטפונים ואינטרנט

המשפחות השכולות זועמות על האיש העשיר בעולם. זאת הסיבה

חוסר רגישות: טוויטר החליטה למחוק חשבונות שאינם פעילים מספר שנים, כולל כאלה של כאלה שנפטרו, שהדפים שלהם היוו עמודי זיכרון. אשה שאחותה נפטרה כתבה למאסק: "זו פארסה של מדיניות. השטויות שלך לקחו את האנדרטה שלה"

  • א' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חברת טוויטר שבבעלות האיש העשיר בעולם, אילון מאסק, מצליחה לעורר את חמתן של המשפחות השכולות. הסיבה: החברה החליטה לנקות חשבונות שאינם פעילים מספר שנים. היא השביתה חשבונות של אנשים שנפטרו, אך העמוד שלהם נותרו כזיכרון עבור המשפחות.

בתחילת מרץ הודיע מאסק שהחברה שלו תתחיל למחוק "חשבונות שלא הייתה בהם פעילות מספר שנים". אחת הסיבות: אפשרות להעניק לאנשים לתפוס שמות של חשבונות של אנשים שאינם בחיים. מאסק הסביר כי "ניקוי החשבונות עלול לגרום לירידה במספר העוקבים", אך כל זה לא עניין אותו – בהחלטה אחת, נמחקו חלק גדול מהחשבונות.

מי שלא אהבו את ההחלטה הן המשפחות השכולות, אלה שאיבדו את יקיריהן והעמוד שלהם הפך להיות דף זיכרון. כך למשל, אמילי ריד שאיבדה את אחותה ג'סיקה לפני כעשור, הקפידה לבקר בחשבון הטוויטר שלה מדי פעם כדי להציץ בתמונות ולהיזכר. בראיון לסוכנות הידיעות AP אמרה כי לפתע החשבון הושבת בעקבות הפרת חוקי המשתמש. אמילי פרסמה ציוץ זועם והביעה את כאבה לנוכח ההחלטה.

בציוץ היא תייגה את מאסק עצמו וכתבה: "זה דף חשוב עבורי. זו פארסה של מדיניות. השטויות שלך לקחו את האנדרטה שלה". אמילי הוסיפה כי הדבר יכול לגרום לשמירת הזיכרון של אדם, גם באופן שהזיכרון האנושי לא מסוגל לעשות.

כזכור, כבר לפני 4 שנים החליטה טוויטר למחוק חשבונות לא פעילים, כולל אנשים שכבר הלכו לעולמם. מאוחר יותר, עוד לפני שמאסק רכש את החברה, היא חזרה בה בשל התנגדות ציבורית.

תגיות:משפחות שכולותטוויטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה