הידברות לנוער

נכנסים לאווירה: מה התוכניות שלכם לליל שבועות? הנה רעיון

איך נכנסים לאווירת חג השבועות, ומה צריך לעשות בשביל זה? רמז: המיטה שלכם הולכת להישאר מסודרת

  • א' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שבועות עוד רגע כאן, ואם יש לכם התלבטות כיצד להעביר את ליל שבועות, אז הנה הצעה שיכולה להיות מאתגרת ומשתלמת עבורכם. קודם כל, נציג את האלטרנטיבה – לישון. נשמע קצת משעמם, לא? יש לנו 365 לילות בשנה שאפשר להעביר בשינה, וכאן יש הזדמנות למשהו שונה, פעם אחת בשנה. אז אם אתם לא חדשים בעסק, אתם כבר יודעים על מה אנחנו מדברים – להישאר ערים וללמוד תורה כל הלילה.

על מה ולמה? בלילה שלפני מעמד הר-סיני הלכו בני ישראל לישון, והנה בבוקר, במקום להתחיל במעמד הר-סיני היה צריך הקב"ה להעיר אותם על ידי ברקים ורעמים. גם משה רבנו, בכבודו ובעצמו, היה צריך להעיר את בני ישראל משנתם. כדי לפצות על הפאשלה הרצינית שקרתה אז, קיבלו בני ישראל על עצמם כל ליל שבועות להיות ערים ולעסוק בתורה.

מה כתוב על זה? בזוהר הקדוש מובא שמי שנשאר ער כל ליל שבועות ועוסק בתורה – ה' מברך אותו בשבעים ברכות מהעולם העליון. והאר"י הקדוש כותב שלא יקרה לו שום נזק באותה שנה.

איפה? אם אתם מתכוונים ללכת על זה, עשו לעצמכם טובה ואל תעשו את זה לבד עם עצמכם בחדר. סביר להניח שתירדמו עוד לפני שתתחילו. העבירו את הלילה באחד מבתי הכנסת הקרובים לביתכם, שם סביר להניח שיהיו שיעורי תורה ואנשים שיוכלו ללמוד איתכם. האנרגיה שם תכניס אתכם לאווירה, ותשאיר אתכם ערים.

מה ללמוד? יש הלומדים גמרא והלכה, יש האומרים את סדר 'תיקון ליל שבועות', ויש הלומדים דברים אחרים שמעניינים אותם. כששאלו את החזון איש זצ"ל שאלה זו, הוא השיב לכל אחד על פי סגנונו, וסיכם את הנושא במילים "וכל הלבבות דורשים ה', ואחד המרבה ואחד הממעיט, ובלבד שיכוונו ליבם לשמים".

יש טיפ לדרך? כן, לישון קצת קודם החג ולאגור כוח. בהצלחה!

את מי מברך הקב"ה 70 ברכות? מדוע חשוב להקפיד לא לישון כלל בליל שבועות? הרב אליהו עמר על הזכות העצומה לה זוכה מי שיושב ועוסק בתורה בליל שבועות:

 
למה נשארים ערים בליל השבועות? איך ניצלים מגזירת כרת על ידי תיקון ליל שבועות? ולמה שופכים מים אחד על השני? הרב זמיר כהן משיב:
תגיות:הידברות לנוערשבועותלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה