חדשות בארץ

עורכת הדין התארחה בשבת בבני ברק ונפעמה: "חייהם של החרדים טובים משלנו. הם מוצצי אושר"

כנרת בראשי התארחה בסעודת ליל שבת אצל משפחה חרדית בבני ברק, והביעה את התפעלותה: "בגלגול הבא אני רוצה לחיות בחברה חרדית"

  • א' סיון התשפ"ג
 כנרת בראשי (צילומים: יונתן סינדל, משה שי / פלאש 90) כנרת בראשי (צילומים: יונתן סינדל, משה שי / פלאש 90)
אא

עורכת הדין ופעילת הליכוד כנרת בראשי התארחה בשבת האחרונה לסעודת ליל שבת בבני ברק אצל משפחה חרדית שלא הכירה, וחזרה נפעמת.

מאוחר יותר צייצה בראשי בחשבון הטוויטר שלה כי היתה זו חוויה בלתי נשכחת: "נתחיל מזה שבגלגול הבא אני רוצה לחיות בחברה חרדית כזו. חייהם טובים משלנו By Far. הם מוצצי אושר רחוק ממוצצי דם", כתבה, תוך שהיא מזכירה את אמירתה של גלית גוטמן ביום שישי על חרדים "מוצצי דם".

בראשי הוסיפה: "אנחנו רודפי החומר, פלרטטנים, מכורים למכשירים, שנאות ותככים, מסיימים ארוחה אחרי ויכוחים, תוך כדי מסרונים, רעל הפאנלים נכנס לנו בין המזלגות".

"אצלם זה איזי ארבע שעות ארוחה. הרבה רוחניות - דברי תורה. שירים. משחקים. ילדים מקבלים הסבר בחיוך, ליטוף משחק. אל אלוהיי - כשחילקת את היהודים בין בני ברק לתל אביב, למה יעדת אותי לתל אביב?''.

כאשר אחד הגולשים בטוויטר תהה מדוע בראשי מחכה לגלגול הבא ולא מאמצת כבר עכשיו את אורח החיים החרדי, השיבה לו: "זה לא אותו דבר. היום אני בת 49. הילדה שלי לומדת בבית ספר דתי, לפחות פה היה לי מספיק שכל".

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון הגיעה בראשי להפגנה שקיימו פעילי שמאל בבני ברק, כדי להזכיר למפגינים את ארגוני החסד ואת העמותות שמקימים החרדים, את החרדים שכן מתגייסים לצבא, וכן את העובדה שכ-80% מהנשים בחברה החרדית עובדות. היא דיברה גם על העלייה במספר הגברים העובדים, שחרף ההאשמות – דווקא כן נושאים בנטל.

בראשי ביקשה מהמפגינים לזכור כי אמנם המדינה מתקצבת אברכים בכולל, אך מדובר בסכומים "מגוחכים", בטח ובטח לעומת מימון הערבים באוניברסיטאות. "החרדי אינו מפסיק להתפלל על עם ישראל, אך הערבי שלימודיו ממומנים על ידי המדינה הולך להפגנה שקוראת 'בדם ואש נפדה את פלסטין'. אם כבר שוויון בנטל – בואו נלך לצעוד בכפרים ערביים ונדרוש מהם גיוס לצבא או שירות אזרחי", הבהירה.

תגיות:חרדיםכנרת בראשי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה