חדשות בארץ

עסקת ענק: אלביט תספק להולנד משגרי רקטות בהיקף של למעלה מ-1.1 מיליארד שקל

במסגרת החוזה, תספק אלביט מערכות לצבא ההולנדי 20 מערכות משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS, וכן חבילת רקטות וטילים בעלי טווחים שונים ושירותי הדרכה ותמיכה

(צילום: משרד ההגנה ההולנדי, אלביט מערכות)(צילום: משרד ההגנה ההולנדי, אלביט מערכות)
אא

משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה ההולנדי חתמו על הסכם ייצוא ביטחוני ראשון בין המדינות, במסגרתו יסופקו להולנד מערכות משגרי רקטות ארטילריות מתוצרת אלביט מערכות. החוזה, בהיקף של למעלה מ-1.1 מיליארד שקל, ימומש לאורך תקופה של חמש שנים.

מדובר באחד מהסכמי הייצוא הביטחוניים הגדולים שנחתמו עם מדינה אירופאית בשנים האחרונות. על פי החוזה, אלביט מערכות תספק 20 מערכות משגרי רקטות ארטילריות מתוצרתה מסוג PULS (Precise & Universal Launching System). בנוסף תסופק חבילת רקטות וטילים בעלי טווחים שונים, ויינתנו שירותי הדרכה ותמיכה.

מערכת ה-PULS של אלביט מספקת פתרון מקיף וחסכוני, התומך בירי, הן של רקטות חופשיות והן של רקטות וטילים מונחים ומדויקים, בטווחים הנעים מ-12 ק"מ ועד 300 ק"מ. משגר ה-PULS ניתן לשילוב מלא והרכבה על מגוון רחב של פלטפורמות גלגליות וזחליות, יכולת המאפשרת הפחתה משמעותית בעלויות התחזוקה וההכשרה עבור ציי פלטפורמות קיימות.

שר הביטחון יואב גלנט אישר את ההסכם, שגובש בהובלת מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר. על ההסכם חתמו אתמול (רביעי) בהולנד ראש אגף הייצוא הביטחוני, 'סיבט', תא"ל (מיל') יאיר קולס, ומפקד זרוע היבשה של צבא הולנד, Lieutenant General M.H. (Martin) Wijnen MMAS.

"זוהי זכות גדולה עבורי להוביל את הסכם הייצוא הראשון בין משרדי הביטחון וההגנה של ישראל והולנד, לאספקת מערכות משגרי רקטות ארטילריות", אמר קולס בטקס החתימה. "זוהי נקודת מפנה משמעותית שמסמלת את הקשר האסטרטגי בין מדינותינו, הסכם שהוא הזדמנות לחיזוק השותפות שלנו על בסיס ערכים משותפים. אני מאחל לכולנו, למשרד ההגנה ההולנדי, לחברת אלביט מערכות ולמשרד הביטחון הישראלי, להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה לתחומים נוספים".

השר גלנט מסר: "מערכת הביטחון ממשיכה להסב גאווה לאומית והצלחה בינלאומית למדינת ישראל. בזכות הפתרונות הביטחוניים שמפתחים ומייצרים בתעשיות הביטחוניות, אנו מחזקים את הקשרים עם מדינות העולם, מבצרים את ביטחוננו ומעצימים את מעמדה של ישראל. אני מברך על ההסכם החשוב שנחתם עם משרד ההגנה ההולנדי ומשוכנע כי נמשיך להעמיק את הקשרים בין המדינות".

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות הודה למשרדי הביטחון של ישראל והולנד על ההסכם המשמעותי: "רכישת פתרון ה-PULS של אלביט מערכות תגביר את יכולתו של צבא הולנד לספק סיוע אפקטיבי באש עקיפה. בנוסף, היא גם תאפשר שיתוף פעולה הדדי בין לקוחות נאט"ו שרכשו מערכות אלו. חוזה זה מעניק תוקף משנה לטכנולוגיות הצבאיות המתקדמות של אלביט מערכות ולשותפויות האיתנות שלנו עם מדינות נאט"ו ברחבי אירופה".

תגיות:משרד הביטחוןהולנדיואב גלנטאלביט מערכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה