חדשות כלכלה

יוקר המחיה: הכלכלן המפורסם גזר את כרטיס האשראי בשידור חי

שלמה מעוז אירח משפחה שלא מצליחה לגמור את החודש למרות שהיא מרוויחה 21 אלף שקל נטו. הבעיה: היו להם 5 כרטיסי אשראי. אז מה הוא עשה?

  • כ"ז אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יוקר המחיה בישראל עולה לכותרות בימים האחרונים מכמה סיבות – הראשונה, החברות ממשיכות לעלות מחירים. השנייה, עליית הריבית במשק משפיעה על משקי הבית. השילוב בין השתיים יוצר תופעה שקשה מאוד להילחם בה.

גם ערוצי הטלוויזיה מסקרים את הנושא בהרחבה. בערוץ 12 אירחו מספר זוגות שמתמודדות עם מציאות כלכלית מאתגרת. הכלכלן המוכר שלמה מעוז ניסה לעזור למשפחת בוחבוט שמתקשה לגמור את החודש, אלא שהפעם, במהלך הראיון, הוא נקט בצעד קיצוני במיוחד – הוא גזר כרטיס אשראי. 

הזוג ביטון ממושב ריחן עובד כיועצת זוגית ומשפחתית וכסמנכ"ל איכות בחברה ולמרות זאת מתקשה לגמור את החודש. "המצב הכלכלי הולך ומקשה עלינו", סיפר אב המשפחה, "אנחנו עסוקים בפרנסה ברוב שעות היום  - ובסופו של דבר אנחנו לא מצליחים לגמור את החודש". האם תיארה: "כל חודש היה לנו גירעון של 2,000 או 3,000 שקל".

מבנה ההוצאות החודשי שלהם ריגש את מעוז. הוא כולל משכנתה בעלות 870 שקלים בחודש, הלוואה עם החזר חודשי בסך 400 שקלים בחודש, שכירות בגובה 4,000 שקלים בחודש, סיוע למשפחה בגובה 3,000 שקלים בחודש. תחזוקת מכונית בגובה 1,500 שקלים בחודש ועבור ביטוח ופנסיה 2,500 שקלים בחודש. אוכל וחשבונות עולים להם 8,500 שקלים. בסך הכל הם מוציאה 21 אלף שקל בחודש ומכניסים 22 אלף שקל. אבל כשתשלומי המשכנתא גדלים, הם אמורים לסיים את החודש, בהדרגה, במינוס.

בני הזוג מחזיקים ב-5 כרטיסי אשראי: "אני חושב שכולם צריכים לעשות דבר אחד, כל מי שרואה אותי בבית – לרדת לכרטיס אשראי אחד ואת כרטיסי האשראי האחרים פשוט לגזור כי זה מפתה אתכם", אמר וגזר. "צריך לחסוך". לטענתו, ויתור על שלושה כרטיסי אשראי יכול לחסוך עד 720 שקל בשנה.

תגיות:יוקר המחיהכרטיס אשראי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה