חדשות בארץ

"עוקץ הדואר" ממשיך להכות: נדרשו לשלם עבור משלוח שלא קיים. הכסף עבר לחברה בקובה

הודעה בסלולר מזמינה את האזרח המקבל אותה לשלם עבור משלוח מהדואר. מי שלא בודק ומשלם, מגלה שמחשבון הבנק שלו נגבו עשרות ולעיתים מאות דולרים. בדואר ישראל מזהירים: "מדובר בתרמית. לא לשלם"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"עוקץ הדואר" ממשיך להכות באזרחים ברחבי הארץ. המדובר בהודעה תמימה לכאורה שמתקבלת בסלולר, והמבקשת מהמקבל לשלם עבור משלוח שנשלח אליו מדואר ישראל. מי שלא בודק ומשלם, מגלה כעבור מספר דקות שמחשבון הבנק שלו נגבו עשרות ולעיתים מאות דולרים. 

א., תושב ראשון לציון, מספר: "הגיעה הודעה שיש לי חבילה מהדואר. לא חשבתי ולא בדקתי. התבקשתי לשלם בכרטיס אשראי משהו כמו 8 שקלים. אחרי כמה דקות קיבלתי הודעה מחברת האשראי שירדו לי 80 דולר מהחשבון על רכישת מוצר בחו"ל. התקשרתי לחברת האשראי, ואמרו לי שביצעתי רכישה בקובה שבדרום אמריקה. הבנתי שנפלתי בפח. נאלצתי מיידית לבטל את כרטיס האשראי שלי. רק אז הסתכלתי על המסרון בסלולר וראיתי שכתוב israelpost.com. בכלל לא האתר של דואר ישראל".

בדיקה מול נציגים בחברות האשראי העלתה כי א. אינו היחיד: עשרות אזרחים פנו בחודש האחרון והתלוננו על התרמית. חלקם דיווחו על מסרון המגיע מכתובת, ולא ממספר טלפון, בשם il_post. בהודעה כתוב: "הכתובת של החבילה שלך שגויה. אנא אשר את הכתובת בלינק הבא" ומצורף קישור. לחיצה עליו מובילה לאתר מזויף של הדואר, או של חברת שליחויות, ובו יש לשלם עבור החבילה. מי שמשלם - נעקץ.

המשטרה מודעת למעשי ההונאה וקוראת לאזרחים שלא להשיב ולא לפתוח את המסרונים. גורמים בדואר ישראל קראו לציבור שלא ללחוץ על הלינק של ההודעות: "מדובר בתרמית. לא לשלם. אנחנו לא שולחים הודעות מהסוג הזה".

אם לא די בתרמית הדואר המתחזה, הרי שגם בנק ישראל יצא בקריאה לציבור לשים לב לניסיונות הונאה והתחזות. בהודעת הבנק נכתב: "מביאים לידיעת הציבור כי גורמים עבריינים מנסים לבצע מעת לעת פעולות הונאה מתוך מטרה להוציא כספים מלקוחות במרמה תוך התחזות, בין היתר, לנציגים של בנק ישראל, הבנקים המסחריים וחברות כרטיסי האשראי".

ניסיונות ההונאה הם בעיקר כלפי קשישים ואוכלוסיות מוחלשות, תוך התכתבות "תמימה" עימם ורכישת אמונם. התקשורת נעשית בשיחות טלפוניות, שליחת מסרונים ושליחת דואר אלקטרוני.

אז איך להיזהר? לא להשיב להודעות. לא לפתוח דואר אלקטרוני או מסרון לא מזוהה. אם יש ספק להתקשר לדואר או לבנקים, ולברר אם הם אלה ששלחו את ההודעה. על כל ניסיון הונאה שכזה יש לדווח למשטרת ישראל.

תגיות:דואר ישראלעוקץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה