חדשות בארץ

תושבי בנימין דורשים ביטחון: "200 אירועי טרור היו בשנה האחרונה בכביש אלון. רוצים הרתעה"

התושבים דורשים לכתר את הכפר אל מועייר הסמוך לכוכב השחר, ממנו יוצאים מפגעים רבים. ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "לא נאפשר את אוזלת היד הביטחונית בכביש אלון. אין הרתעה. נדרשות פעולות נחושות"

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

תושבי כוכב השחר שבגזרת בנימין דרשו היום (רביעי) מגורמי הביטחון לכתר את הכפר הפלסטיני אל מועייר. לדבריהם, מכפר זה יצאו בשנה האחרונה מחבלים רבים המבצעים פעולות של יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב והשלכת צמיגים בוערים אל הכביש, במטרה לגרום לתאונות קשות וקטלניות.

מועצת בנימין דיווחה כי החל מחודש מאי 2022 ועד היום, קרי במשך שנה, נרשמו למעלה מ-200 אירועי טרור בכביש אלון. במועצה ציינו כי לצד פעולות הטרור, ממשיך הכפר בהשתלטות פרועה על שטחי C במרחב ללא כל הפרעה.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הודיע כי החליט להעביר את לשכתו בסמוך לכניסה של הכפר. הוא עדכן את התושבים על המהלך והסביר: "אנחנו מסרבים להשלים עם מציאות ביטחונית בלתי אפשרית בכביש אלון. הטרור שיוצא מכפר הפורעים, שפעם אחר פעם לא מפסיקים לנסות לפגוע בנו, לא פוסק. נדרשות פעולות חדות ונחושות יותר מצד הצבא. לא נקבל מציאות בה מדי יום מנסים לפגוע בנו. לא נקבל מצב בו כביש מרכזי נחסם. לצבא היקר שלנו יש את היכולת למגר את הטרור ולהחזיר את ההרתעה, ואנו עומדים על הדרישה המינימלית הזו".

יו"ר היישוב כוכב השחר, שמאי ברקו, הוסיף: "אנחנו מצטרפים ללשכתו של ראש המועצה ומחזקים את ידו בקריאה הברורה להחזרת הביטחון. מאות משפחות ותושבים נוסעים כאן מדי יום לשגרת יומם. המצב בו פיגועים הפכן לשגרה הם כישלון של המערכת הביטחונית. ברגע שתתקבל החלטה הטרור כאן ימוגר, ואת זה אנו דורשים".

תגיות:בנימיןטרורכביש אלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה