חדשות בארץ

חבר כנסת מהליכוד מגן על הציבור החרדי: "לימוד תורה זה ערך חשוב במדינת ישראל"

ח"כ חנוך מילביצקי התייחס לביקורת נגד התקציב ולטענות שהוא מיטיב רק עם הציבור החרדי: "הנושא של התמיכות בחרדים הוא נושא חשוב, והוא מתקן במעט את מה שעשו להם בשנה וחצי האחרונות"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ח"כ חנוך מילביצקי מסיעת הליכוד התייחס היום (רביעי) לביקורת שהשמיעו גורמים באופוזיציה, לפיה תקציב המדינה, שאושר אתמול בוועדת הכספים, מיטיב בעיקר עם הציבור החרדי.

בראיון ברדיו צפון 104.5 הסביר מילביצקי כי מדובר בתקציב שנותן מענה לכלל הבעיות והנושאים: "אני לא רואה בעיה עם החרדים. אני לא רואה בלימוד התורה בעיה או משהו שמעכב את מדינת ישראל אלא להיפך, זה ערך חשוב במדינת ישראל. הנושא של התמיכות בחרדים הוא נושא חשוב, והוא מתקן במעט את מה שעשו להם בשנה וחצי האחרונות. מי שמכיר את העולם החרדי יודע מצוין ששום בן תורה לא יפסיק את לימודיו בגלל תמיכה כזו או קיצוץ כזה, התורה ערך עליון שם ויעשו כל מה שצריך".

נציין כי התקציבים שאושרו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים נועדו לסייע למערכת החינוך החרדית, לישיבות, לחיזוק נושאי תרבות, מורשת לאומית, לשיפוץ ושימור קברי צדיקים, הנצחת רבנים ועוד.

לטענה שתקציבים אלה באים על חשבון קיצוץ במשרדי ממשלה אחרים, השיב מילביצקי: "מה זה אותו קיצוץ שעשתה הממשלה הקודמת? במי הוא פגע? במי שכן הולכים לעבוד, הקשה עליהם הרבה יותר את עול הפרנסה. יש גם ככה נטייה של הציבור החרדי בשנים האחרונות יותר לצאת לעבודה, יותר להשתלב במה שנקרא הכוח היצרני, וזו נטייה טבעית. אם אנחנו ננסה להיות פופאי ולחשוב שאנחנו יודעים יותר טוב מהחרדים, מה נכון שהם ילמדו ומה נכון שהם יעבדו, ואיך ינהלו את חייהם - נשיג בדיוק את התוצאה ההפוכה".

תגיות:חרדיםלימוד תורהחנוך מילביצקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה