חדשות כלכלה

מה איכותי יותר, נעל מקורית או חיקוי שלה? התשובות מפתיעות

בדיקה שנערכה בנוגע לפריטים המקוריים שאנו קונים מול הפריטים בחנויות עלי אקספרס גילתה - לא תמיד הפריט המקורי טוב יותר, אף על פי שלעתים הוא עולה פי 3

  • כ"ה אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות ובגלל המצב הכלכלי, הרבה משפחות נוטות לרכוש פריטים של המותגים הפופולריים באתרים סיניים כמו עלי אקספרס ואחרים במחירים זולים במיוחד. פעמים רבות הרכישה היא טובה - הפריט מחזיק מעמד ומספק את הצרכנים שלנו. אבל בפעמים אחרות - מדובר בחיקוי זול ולא איכותי שלא שווה את הכסף. לכן נשאלת השאלה - האם חיקוי זול הוא בהכרח זול יותר?

בדיקה שנערכה ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 12, בדקה פריטים מחנויות עלי אקספרס, שחלקם הגיעו עם תוויות מהמותגים המקוריים, מול הפריטים בחנויות המקוריות. הדגם המועתק היה מדויק, עד כדי כך שאפילו המוכרים בישראל התקשו להבחין בהבדלים.

נעלי אדידס - דגם סמבה

במקרה הזה, היבואנים טוענים שמדובר בזיוף ולא במוצר המקורי. מצד שני, לא היה ברור מה המוצר המקורי ומה לא. המחיר בחנות הרשמית עומד על 450 שקל ובעלי אקספרס - 170 שקל.

"רמת העבודה בשניהם היא אותה רמה, דמוי עור", קבע המומחה בבדיקה. "בנוגע לסוליה – בדגם המקורי הוא ציין כי מדובר בסוליה יציבה. בניגוד לכך, הוא הסביר כי בחיקוי הסוליה 'באיכות לא טובה בכלל'. אם זה באמת חיקוי, אז החיקוי הזה ברמה מאוד מאוד גבוהה".

נעלי אולסטאר של converse

במקרה הזה, המחיר בחנות הרשמית עומד על 550 שקל ובעלי אקספרס - 160 שקל – הפער עומד על 244%. "זה נראה כאילו שניהם יצאו מאותו המפעל. החיקוי הוא נעל ברמה גבוהה מאוד, הייתי מוכן לקנות אותה", קבע המומחה.

בגדים של זארה

המחיר של בלייזר זארה הוא 460 שקל, בעלי אקספרס - 120 שקל – פער של 284%. "התיקתקים איכותיים וטובים", ציין המומחה.

גם בנוגע למעיל דמוי עור של זארה (259 שקלים לעומת 170 שקלים בעלי אקספרס – פער של 52%), הממצאים דומים: "בחיקוי הגימורים יותר יפים, פינישים יוקרתיים. דמוי עור. בהחלט סביר – מתאים לזארה". במקרה הזה, אפילו הוא חשב שהדגם המזויף הוא המקורי: "אני טיפה בהלם".

יש לציין כי רכישת מוצרים מזויפים היא עבירה על החוק. יחד עם זאת, כשפערי המחירים כאלה גדולים ולפעמים הפריט מיוצר באותה מדינה - אנשים מתפתים לרכוש בזול.

תגיות:נעלייםחיקויים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה