ונשמרתם

ילדה בת 11 אכלה רול אפס. זה נגמר בהתקף אלרגי חמור

המרדף אחר "הטרנד של הטיקטוק", שהמשיך עם אזהרה חמורה של משרד הבריאות, נגמר עם חוויה פחות נעימה. הילדה מאיה: "ממש פרחתי והייתי עם מלא נקודות אדומות בכל הגוף, וסבלתי מגירודים. לא אוכל את הממתק הזה שוב"

  • כ"ה אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממתק הרול אפס הפך לפופולרי מאוד בישראל בחודשים האחרונים, עד כדי כך שהמוכרים והמשווקים העלו מחירים ומכרו אותו ב-15-50 שקל ליחידה. הטירוף הזה הגיע גם למה שמכונה "השוק השחור של הרול אפס" - תלמידים מוכרים אותו בתוך בתי הספר, למרות אזהרות משרד הבריאות שממליץ לא לצרוך את "הממתק שמשגע את הטיקטוק".

האזהרות של המשרד קיבלו אתמול (שני) משנה תוקף. מאיה בסיס, ילדה בת 11, אכלה את הממתק ומצאה עצמה סובלת מהתקף אלרגי. "ילד מהכיתה מכר לי את הרול אפס. עטפנו את הגלידה עם הממתק ונתנו ביס - בשלב הזה לא הרגשתי שום דבר מוזר", סיפרה.

יום למחרת, כך היא מספרת, הגיעו תופעות הלוואי. "ממש פרחתי והייתי עם מלא נקודות אדומות בכל הגוף, וסבלתי מגירודים", הסבירה לחדשות 12. "אחרי שזה התפשט התחילו גירודים ממש קשים, יותר קשים מעקיצות, שורפים. כל משחה שניסינו לשים לא עזרה". לדבריה, הגרד "התחיל בירכיים והתפשט לתאומים ולידיים". הילה, אימה של מאיה, הוסיפה: "נבהלתי לראות את זה כי היא לגמרי פרחה ונהייתה אדומה, ממש נקודות כמו אדמת. פניתי לרופא, שאמר ישר שזאת תגובה אלרגית למשהו".

לדבריה, לא ברור האם הרול אפס גרם בוודאות לכך, אך היא טוענת כי זה הדבר היחיד ששינתה בהרגלי התזונה שלה באותו היום. "זה הדבר היחיד החדש שהיא אכלה באותו הערב", הסבירו במשפחתה. "ברגע שדיברנו עם הרופא הוא אמר לנו להתחיל טיפול תרופתי מיד. שידעו שעם כל השיגעון הזה, יש גם דברים פחות נעימים".

"לא חושבת שארצה לאכול את הרול אפס שוב", אמרה הילדה. "זה רק ממתק דק עם גומי וגלידה". לחבריה אמרה: "לא כדאי לאכול את זה כי יש בזה הרבה חומרים מלאכותיים ולא בריאים לגוף".

תגיות:ונשמרתםבריאותרול אפס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה