סלבס בהתחזקות

יעל בר זוהר שוב מרגשת: "געגוע של שבת, לחלות של שבת"

אחרי פטירתו של אבי בעלה, זיגי ז"ל, בר זוהר חשפה כי היה אופה לה חלות לשבת במהלך כל 23 שנות נישואיה. היא נכנסה למאפייה כדי לרכוש חלות לאחר פטירתו ופרצה בבכי: "תרימו טלפון להורים ותגידו שבת שלום"

  • כ"ה אייר התשפ"ג
(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)(צילומים: פלאש 90 / shutterstock)
אא

שלושה חודשים עברו מאז הלך לעולמו אביו של המנחה גיא זוארץ, בעלה של השחקנית והמגישה יעל בר זוהר. לבר זוהר הייתה קרבה מיוחדת לזיגי ז"ל. כעת, היא פתחה את הלב בפני העוקבים שלה וסיפרה על הקשר ההוא ועל הגעגועים אליו.

אחד הדברים המרגשים שכתבה קשור להכנות לשבת. היא סיפרה כמה קשה היה לה כשבפעם הראשונה בחייה הלכה לקנות חלות לשבת, כשזיגי ז"ל, אופה במקצועו, היה אופה עבורה במשך שנים, מאז התחתנה.

"געגוע של שבת, חלות של שבת, על פניו נראה תמים", סיפרה. "עד לא מזמן חלות לשבת היו עניין שבשגרה אצלנו בבית, מובן מאליו. זיגי (אבא של גיא) עבד כל חייו במאפיות והתעקש לעבוד עד יומו האחרון. הרבה מזיכרונות ילדותו של גיא קשורות ללחם של אבא. חלות לחברים, חלות מיוחדות בחגים. והמסורת הטובה והמנחמת עברה גם אלינו, לבית ולילדים שלנו.

"בכל השנים שאני עם גיא, מגיל 23 שלי (תעשו חישוב) לא הייתי צריכה לדאוג לחלות. זיגי היה בא אלינו כל יום (לכל הילדים שלו), גג יומיים ומביא לילדים לחמניות וחלות לשבת. כבר חודשיים שהבית שלנו סובל מימים ללא לחם, והיו שבתות שאנחנו מגלים פתאום שאין לנו חלות. כי חלות זה זיגי. יש פה משמעות עמוקה, הרבה מעבר לפחמימה", כתבה.

בר זוהר שיתפה גם בכאב שעברה בעקבות פטירתו: "בפעם הראשונה שנכנסתי למאפייה השכונתית, נחנקתי מדמעות ובאוטו התפרקתי מבכי. אני עוד לומדת את זה. לקנות את החלות/לחמניות, להתעצב, להתגעגע, ולהתגבר. מתגעגעת אליך, זיגי. בקיצור, תרימו טלפון להורים שלכם ותגידו להם שבת שלום".

בסטורי נוסף, פרסמה בר זוהר תמונה שלה לצד אביה: "ובנוהל הקבוע של שישי, ביקור אצל אבא שלי המתוק. תזכורות להודות על הזכות שיש לי לחבק אותו. להודות לו על מה שהוא עשה בשבילי, לקיים מצוות כיבוד הורים שהיא יקרה לי מכל".

תגיות:יעל בר זוהרשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה