חדשות כלכלה

כמה יעלה לתקן את הדירות שנפגעו מירי הרקטות? יותר ממה שאתם חושבים

על פי הערכות, נזקי השיפוצים במבצע "מגן וחץ" עומדים על למעלה מ-80 מיליון שקל. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים מסביר מה עושים במקרה שהבית נפגע ואיך מקבלים כסף

  • כ"ג אייר התשפ"ג
(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

בתום חמשת ימי המבצע הראשונים של מבצע "מגן וחץ", לקראת הפסקת האש שהושגה אתמול, מתברר מה היקף הנזק שנעשה לדירות בדרום. על פי בדיקת התאחדות קבלני השיפוצים לאחר ביקור באתרים השונים על ידי הקבלנים והוספת נתוני מס רכוש (קרן הפיצויים), נאמד הנזק במעלה מ-80 מיליון שקל. הנתונים הנבדקים לא כוללים נזק ברכבים, תשתיות וחקלאות.

על פי נתוני מס רכוש, דווחו עד כה למעלה מ-123 מבנים ודירות אשר ניזוקו והערכות שמספר המבנים אשר ניזוקו יגיע עד סיום הבדיקות והמבצע ללמעלה מ-250 מבנים. באזור תל אביב רבתי ניזוקו למעלה מ-75 מבנים ובאזור אשקלון רבתי נפגעו למעלה מ-50 מבנים מירי רקטות, רסיסים ושריפות.

קבלני השיפוצים ואנשי המס והשמאות למודי ניסיון מהמבצעים הקודמים כאשר התהליך של קבלת הפיצויים עבור הדיירים מהגופים השונים בעקבות פגיעת טיל או רסיס במבצע הינו לפעמים מסורבל וארוך.

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב מסביר כי: "בעל דירה שביתו נפגע צריך לפנות במיידי למוקד הטלפוני של מס רכוש על מנת לדווח על הפגיעה. קרן הפיצויים במס רכוש שולחת לאחר מכן שמאי מטעמה על מנת לבדוק את הפגיעה ולהעריך את הנזק". עוד מוסיף סיב כי לבעלי הדירות קיימות שתי אופציות מרגע הדיווח וההגעה של שמאי "האופציה הראשונה היא טיפול בנזקים על ידי קבלני שיפוצים עצמאיים שהוזמנו על ידי בעל הנכס, זאת ועוד לאחר קבלת הצעת מחיר ואישורה על ידי מס רכוש או על ידי השמאי. במידה ובעל הנכס ימהר לעשות זאת מבלי לאשר יתכן ולא יראה את מלוא סכום השיפוץ חזרה. האופציה השנייה העומדת עבור בעל הנכס הינה שמס רכוש וזאת על ידי החברות המשכנות (חברות אשר עובדות ומאושרות על ידי מס רכוש) יתקנו את הנזקים וישלימו את העבודה לשביעות רצון הלקוח".
 

תגיות:מבצע מגן וחץנזקיםרקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה