חדשות יהדות

עבר ברית מילה בגיל 96 ושינה את שמו לאברהם

הסיפור הלא ייאמן של ארמין קאהן, שהחליט להתחזק לאחר שנים בהן הסתיר את יהדותו עוד כאשר לחם בנאצים. כעת, הוא מרגיש "יהודי שלם" אחרי שעבר גם ברית מילה: "אני בן חורין"

  • כ"ג אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הפעם האחרונה שבה שמעתם על סיפור דומה, הייתה כנראה רק בתקופת התנ"ך. אברהם אבינו עבר ברית מילה בגיל 99. ארמין קאהן הוא יהודי יליד אוקראינה. לאחרונה, הוא פנה לרבנים וביקש לערוך ברית מילה בגיל 96, מה שהפתיע מאוד. זה קרה בעיר טורונטו בקנדה. מתברר כי אותו יהודי לא היה נימול. במלחמת העולם השנייה, כך סיפר, העובדה הזאת הצילה את חייו, אולם הוא ביקש, דווקא על רקע גילו המופלג, לקיים את המצווה החשובה.

קאהן נולד וגדל באוקראינה בתקופה הקומוניסטית. הוא זוכר כיצד אמו שוחחה באידיש ושהיא הדליקה נרות ואכלה מצה בפסח, תוך שהייתה צריכה להסתיר את יהדותה. כשהיה בן 15 פרצה מלחמת העולם השנייה. הוא הצטרף לפרטיזנים ובהמשך גם לצבא האדום. בהמשך המטוס שלו הופל והוא הוסגר לנאצין, תוך שהוא עובר עינויים בשבי הרוסי. מכיוון שהרגו כל יהודי שהיה שם, קאהן הסתיר את יהדותו ולא נרצח.

לאחר המלחמה היגר לקנדה, חי כיהודי אך מתברר כי מעולם לא היה נימול. בשנים האחרונות קאהן התחזק. הוא התקרב ליהדות ולאחרונה התברר לנציג חב"ד בקנדה כי הוא לא עבר ברית מילה. הוא הציע לו לעשות כן וקאהן לא היסס לרגע.

בסופו של דבר, הברית התקיימה על ידי מוהל מבולטימור בשם הרב אברהם רוזנברג. קאהן ביקש לשנות את שמו לאברהם. "אני מרגיש בן חורין אמיתי", אמר לשליח חב"ד הרב ישראל זלצמן.

תגיות:ברית מילהיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה