חדשות בארץ

תיעוד: כך נראה נתיב הבריחה של בכיר הג’יהאד שחוסל מהאוויר

צה"ל חשף כיצד סגן מפקד הכוח הרקטי בארגון הג'יהאד האסלאמי, אחמד אבו דקה, זוהה מהאוויר כשהוא צועד לבדו אל עבר דירת המסתור בה שהה. הזיהוי אפשר את חיסולו מהאוויר

אא

סגן מפקד הכוח הרקטי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, אחמד אבו דקה, סוכל אתמול (חמישי) בשיתוף פעולה של צה"ל עם השב"כ.

צה"ל חשף הבוקר כיצד השבוע בליל יום רביעי, במבצע משותף של אמ"ן, חיל האוויר ושב"כ, נצפה אבו דקה באמצעות כלי טיס כשהוא צועד מביתו ללא משפחתו, אל עבר דירת המסתור בה שהה.

נתיב הבריחה של בכיר הג'יהאד האסלאמי (קרדיט: דובר צה"ל)

לדברי צה"ל, טרם סיכולו של אבו דקה נעשו מספר פעולות כדי לאפשר את התקיפה, תוך הימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים. חשיפתו אפשרה לעקוב אחריו ולפעול "במקום ובזמן המתאים ביותר. בעבר היו ניסיונות לסכל אותו אך אלו נעצרו לאור הימצאות בלתי מעורבים רבים בסביבתו".

צה"ל תקף במהלך הלילה מוצבים צבאיים ומשגרי רקטות מוטמנים של הג׳יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הבוקר כי "איכות המודיעין מביאה הישגים ותקיפות משמעותיות".

תקיפות צה"ל ברצועה, הלילה (קרדיט: דובר צה"ל)

בהתייחסו לפגיעה הישירה של רקטה בבניין ברחובות אתמול, שהביאה למותו של אדם אחד, אמר הגרי כי מתחקיר ראשוני עולה שמדובר בתקלה טכנית בכיפת ברזל: "המיירט שוגר ולא פגע ברקטה, ובעקבות כך הרקטה פגעה בבניין. אני משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

על פי נתוני צה"ל, מאז תחילת מבצע "מגן וחץ", שוגרו 866 רקטות לעבר ישראל, 163 מהן נפלו בשטח הרצועה. 260 רקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. שיעור היירוטים עומד על כ-91%.

תגיות:כיפת ברזלרצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמימבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה