חדשות יהדות

הגר"ג אדלשטיין על המבצע בדרום: "יש ניסים גדולים, וכדי שיימשכו הניסים צריך זכויות"

ראש הישיבה מתייחס מצב הביטחוני: "אנחנו חיים בניסים, וכדי שיימשך הנס צריך זכויות. ראשית כל תורה, בין אדם לחברו, תפילה, תהילים"

  • כ' אייר התשפ"ג
(צילומים: יונתן סינדל, דוד כהן / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל, דוד כהן / פלאש 90)
אא

ראש ישיבת פוניבז' הגאון הרב גרשון אדלשטיין קרא היום (חמישי) לעם ישראל להרבות בזכויות כדי להגן על עם ישראל.

"גם בארץ ישראל, אנחנו מוקפים שונאים, מכל הצדדים, מצרים", אמר הרב אדלשטיין בדבריו בשיעורו השבועי, "כל האומות שונאים אותנו. איך אנחנו קיימים? נס, השגחה, ממש חיים בנס. וכדי שיימשך הנס צריך זכויות".

"ומה הזכויות?", שאל הרב ופירט: "ראשית כל תורה, תורה מגנא ומצלא, עסק התורה, העוסקים בתורה זה לא רק מה שיש החיוב לעסוק בתורה, זה גם חבל הצלה של כלל ישראל, אלו שעוסקים – מצילים את אלו שלא עוסקים! יש חיוב לעסוק בתורה, אבל יש פה עוד דבר נוסף חוץ מהחיוב שכל אחד חייב לעסוק, זה הצלת כלל ישראל! הצלת הציבור!".

עוד הסיף הרב והתייחס למצב הביטחוני המתח: "הערבים מאיימים אִיומים אֲיוּמים, צריכים רחמי שמים שלא יצליחו, צריך זכויות, להוסיף זכויות. תורה זה זכות גדולה מאד. ובין אדם לחברו, בין אדם לחברו – ואהבת לרעך כמוך, שלא יהיו חיכוכים, לוותר. ואהבת לרעך כמוך, כאילו שהוא בן, כאילו שהוא אח, ואהבת לרעך כמוך, אהבת ישראל. זה מצות עשה דאורייתא ואהבת לרעך כמוך".

הרב התייחס לחובת התפילה בימים אלו: "ויש עוד צורך, להתפלל, תפילה, תהלים, זה דבר ידוע שספר התהלים שאומרים, אם אומרים את זה כל יום אז זה נותן זכויות עצומות, יש אנשים גדולים, שכל יום אמרו תהלים, אנשים גדולים, גדולי תורה ממש, כל יום כמה פרקים, כל יום, כמה פרקי תהלים, זה זכות עצומה מאד, תפילה".

תגיות:ניסיםהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה