חדשות בארץ

נס בשדרות: הטיל פגע ישירות בבית, ליד בלוני הגז. הדיירים היו בממ"ד – וניצלו

בני הבית בו פגע הטיל באחד המטחים אל עבר העיר שדרות נכנסו לממ"ד כשהחלה האזעקה. אבי המשפחה: "ברוך השם היינו בממ"ד – אני, אשתי והילדים". תושבים בשכונות הוותיקות באשקלון: "שנים, בכל הסלמה, אנחנו מבקשים להוסיף מיגוניות ציבוריות ואין מענה. עד מתי?"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מטח הטילים הנרחב היום (רביעי) לעבר הערים אשקלון ושדרות, גרם נזק לשני בתים, אחת בכל עיר. באשקלון הפגיעה הישירה גרמה לשריפה וכוחות לוחמי האש הוזעקו לכבותה. לא דווח על נפגעים שכן הבתים היו ריקים מאדם.

נס התרחש בשדרות שם הטיל התפוצץ ליד בלוני גז, אבל בעלי הבית לא נפגעו מאחר והספיקו להיכנס לממ"ד. בעל הבית שנפגע, כהן סלומון, סיפר: "מהבוקר הודיעו שיהיה ירי. ברוך השם היינו בממ"ד – אני, אשתי והילדים. אין מה לעשות".

א', תושב השכונה בה פגע הטיל, ושכנם של בני הבית שנפגע, התייחס למצב הביטחוני: "זה פגע בבית שלהם ממש בחדר. חייבים להמשיך לתקוף ולא לתת להם לפגוע בנו. הצבא יודע מה לעשות וצריך לתת לו. הגיע הזמן אחרי 22 שנה לחיות בשקט".

באשקלון, תושבי השכונות הוותיקות, בעיקר בדרום העיר, מתלוננים שנים על היעדר מקלטים, ובעיקר מיגוניות ברחובות. דוד אזולאי, תושב העיר, הסביר: "שנים, בכל הסלמה, אנחנו מבקשים להוסיף מיגוניות ציבוריות. עד מתי? להרבה מאוד אנשים אין מקלטים מסודרים בבניינים כי הם מאוד ישנים. בשנים האחרונות הביאו לכאן כמה מיגוניות אבל זה לא מספיק". יפה, תושבת העיר, הוסיפה: "אין לי ממ"ד והמקלט רחוק מהבית. אני גרה בשיכונים וכמה פעמים ביקשנו ואין, לא מביאים לנו"

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה השבוע להכניס בחוק ההסדרים סעיף שיאפשר לרשויות להציב מיגוניות בהליך מהיר. על פי הסעיף, המיגוניות יוצבו לפי הוראות תוכנית מתאר ארצית שתאושר לעניין זה, ומבלי שיהיה צורך לעבור מסכת ארוכה של ביורוקרטיה הנדרשת בהליך של היתר רגיל.

נציג פיקוד העורף אמר בדיון כי "המיגונית מאפשרת הגנה ראויה מפני טילים במרחבים הפתוחים. תושבי העוטף מתכננים את דרכם במרחב הציבורי לפי המיגוניות המוצבות לאורכו". על הכנסת יהיה  לאשר את החוק כדי שייכנס לתוקף.

תגיות:שדרותטילנסמבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה