כתבות מגזין

יוזמה מרגשת: "הילדים ביקשו להודות לעובדי הניקיון, אז הבאנו אותם לגן"

כשילדי הגנים החברתיים בראשון לציון ביקשו להודות לעובדי הניקיון, החליטו הגננות ישי ויעל לצאת באירוע הוקרה שלא היה כמוהו מעולם. כעת הן מספרות על 30 עובדי הניקיון שהתארחו בגנים, בתעודות ובמדליות שקיבלו מהילדים, ובמסר המדהים שלא מפסיק להדהד

אא

יצאתם היום מהבית? עברתם ברחוב נקי ודרכתם על מדרכה ללא פסולת? האם נתתם את הדעת על כך שמישהו עבד וטרח כדי שיהיה לכם נעים להסתובב ברחוב? האם חשבתם לרגע על עובדי הניקיון והתברואה?

גם אם אנחנו לא תמיד זוכרים להודות לעובדי הניקיון המסורים, מסתבר שיש ילדים שהנושא מעסיק אותם מאוד. בשבוע שעבר ציינו גני הילדים החברתיים בראשון לציון – 'גן סברס', 'גן כוכבים בדלי', 'גן סביונים של זהב' ו'גן שלום ילדים', יום הוקרה מיוחד לכבוד פועלי הניקיון בעיר.

"ראינו בכך שליחות וגם זכות גדולה", מספרות בהתרגשות הגננות ישי ויעל גולדברג.  ישי היא המנהלת של 'גן סברס' ואילו יעל מנהלת את גן 'שלום ילדים'. שתיהן יחד הובילו את המיזם הייחודי הזה, והן משתפות ברשמים שחוו בהתרגשות רבה.

 

תודה לעובדי הניקיון

"האמת היא שהמחשבה על הפרויקט התחילה כבר לפני שלוש שנים", משתפת ישי, "השתתפתי אז בהשתלמות של קבוצת גננות שנקראה 'גננות פורצות דרך', ושם למדנו כיצד ניתן להוציא את התוכניות שלנו מן הכוח לפועל, ואיך לקחת את החלומות שיש לנו כלפי הפעילויות בגני הילדים ולהפוך אותם לישימים ולברי ביצוע. מההשתלמות הזו חזרתי עם החלטה שאני מתחילה לעבוד בגן על פרויקט של 'מילים טובות'. שיתפתי בכך את יעל, וזו הפכה להיות תוכנית משותפת של שני הגנים שלנו, כאשר בכל חודש אנחנו מביאים לגן 'מילה טובה' ועוסקים הרבה סביב המילה והמשמעות שלה, הכוח שיש בה, מתי ניתן להשתמש בה וכדומה, עד שבסופו של דבר הגענו למילה 'תודה'".

ישי (רקע: shutterstock)ישי (רקע: shutterstock)

"במקביל לכך ובלי שום קשר לפרויקט, לימדנו את הילדים על בעלי מקצוע", מוסיפה יעל, "וגם הבאנו הורים לגן שיספרו לילדים במה הם עוסקים ויעשירו את עולמם. לבסוף החלטנו לשלב בין שני הדברים וסיפרנו לילדים על 'אנשים שעובדים במקצועות הכי חשובים שיש', אלו עובדי הניקיון של העיר, והדגשנו כמה שחשוב לזכור להגיד להם תודה, כי הם אלו שעוזרים לנו לחיות בסביבה נקייה ונעימה".

הילדים, לדבריהן, היו מרותקים ושיתפו פעולה נפלא. "שאלנו את הילדים איך נוכל להודות לעובדי הניקיון", ממשיכה ישי, "והרעיונות שקיבלנו מהם היו יצירתיים ונפלאים. הילדים אמרו שאם בזכותם יש לנו רחוב נקי, אז מן הראוי שנקשט את הרחוב שסביב הגן, ובאמת כך עשינו. כתבנו את המילה 'תודה' וגם קישטנו את הרחוב, ואז הציע אחד הילדים להכין לעובדי הניקיון מדליות, כפי שאנחנו מכינים בגן לילדים שמצטיינים, וכך עשינו. הילדים ביקשו גם להכין להם תעודות הוקרה, כיבוד ושירים, וכמובן שיישמנו הכל עם הרבה התרגשות ורצון חזק להכרת הטוב".

יעל (רקע: shutterstock)יעל (רקע: shutterstock)

 

אירוע הוקרה מרגש

ישי ויעל פנו לעיריית ראשון לציון ובשיתוף פעולה הובילו לאירוע הוקרה מיוחד שכמותו לא נראה מעולם בעיר, כאשר למעלה מ-30 עובדי ניקיון ביקרו בארבעת הגנים החברתיים של ראשון לציון, והשתתפו בטקס שנערך לצורך מטרה אחת ויחידה: להגיד להם תודה.

"נוצרה כימיה כל כך מיוחדת בין העובדים לילדי הגנים", מתרגשת ישי, "הם ישבו איתם, סיפרו להם על עבודתם וקיבלו את הכיבוד, התעודות והמדליות. אחר כך שרנו ביחד שירים והרגשנו שיש בכך תרומה כל כך גדולה. הילדים למדו לכבד את האחר, וגם הבינו שכל עבודה מכבדת את בעליה, ובעיקר הם ראו מקרוב שזה לא שהרחוב או גן השעשועים מתנקים בעצמם, אלא יש אנשים שעובדים קשה כדי שזה יקרה, וצריכים לזכור להודות להם. חלפו מאז רק כמה ימים, ובכל יום באים הילדים לגן ומספרים לי: 'ראיתי את עובד הניקיון ברחוב ואמרתי לו תודה ובוקר טוב', זה מוכיח לי שהמסר הועבר ונקלט. אני כל כך מקווה שנוכל לחזור על המיזם גם בשנים הבאות, והלוואי עוד גנים נוספים ברחבי העיר שיצטרפו אליו".

"ואני מקווה", מוסיפה יעל, "שתמיד נדע להודות ולראות את האנשים שסביבנו, לא רק את פועלי הניקיון, אלא כל אדם בעולם. אין ספק שזה יגרום לחיים של כולנו להיות יפים יותר".

תגיות:גןניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה