חדשות בארץ

מרצה באוניברסיטת רייכמן: "ממשלת ישראל היא חבורת קנאים שהורגת ללא צורך ברור"

ד"ר אורי גולדברג פרסם את דבריו בעמוד הטוויטר שלו והוסיף: "ממשלת ישראל מעדיפה להרוג אזרחים פלסטינים כדי לקדם סדר יום פוליטי". תנועת "אם תרצו": "ספק אם אי פעם הביט בעיניים למשפחה שחיה כבר 15 שנים תחת אש בעוטף עזה"

(צילום: Atia Mohammed / Flash90)(צילום: Atia Mohammed / Flash90)
אא

ד"ר אורי גולדברג, מרצה בבית הספר לממשל ואסטרטגיה של אוניברסיטת רייכמן, פרסם היום (רביעי) בעמוד הטוויטר שלו האשמות בוטות נגד ממשלת ישראל, שלדבריו מבצעת פשעים בעזה. בעיתון "ישראל היום" דווח כי גולדברג הגיב למבצע הצבאי "מגן וחץ" של צה"ל שבו חוסלו בכירי הג'יהאד האסלאמי העזה, והתייחס להרג אזרחים פלסטינים, בהם מספר ילדים.

בעמוד הטוויטר שלו כתב גולדברג: "ממשלת ישראל מצטיירת כחבורת קנאים שהורגת ללא צורך ברור. מה שנכון. ממשלת ישראל מעדיפה להרוג אזרחים פלסטינים כדי לקדם סדר יום פוליטי שביטויו המובהק הוא החרפת המצב הביטחוני של אזרחי ישראל".

על פי תיאור פועלו באתר אוניברסיטת רייכמן, גולדברג "מייעץ באופן קבוע למגוון גופים במערכת הביטחון הישראלית, מצה"ל ועד משרד ראש הממשלה".

הציוץ של המרצה עורר זעם ברשתות החברתיות. שי רוזנגרטן, ראש אגף חינוך בתנועת 'אם תרצו', מסר: "ד"ר אורי גולדברג, שספק אם אי פעם הביט בעיניים למשפחה שחיה כבר 15 שנים תחת אש בעוטף עזה, מעז להטיף על פגיעה בחפים מפשע. במקום להכפיש את כוחות הביטחון וממשלת ישראל, מוטב שיבדוק אילו פשעים אכזריים הוציאו ארגוני הטרור בעזה עד שאולצנו לצאת למבצע הנוכחי. זוהי בושה שאדם כזה משמש כמרצה שאמור להנחיל ידע לסטודנטים בישראל".

בתגובה לכתבה שהתפרסמה הבוקר, מסר גולדברג: "שנים ארוכות שלא בוצע על ידי ישראל סיכול ממוקד שכתוצאה ממנו נהרגו כל כך הרבה אזרחים, נשים וילדים. העובדה שסיכול כזה בוצע כעת מעידה שזו החלטה פוליטית מודעת. הגיון ההחלטה ברור: 'לשדר' לארגונים בעזה ש'בעל הבית השתגע'. למסר הזה אין הצדקה ביטחונית, ודאי שלא במסגרת הפסקת אש וגם לא לפני יום ירושלים".

בצהריים העלה המרצה ציוץ נוסף, בתגובה לתנועת "אם תרצו", וכתב: "אם תרצו התחילו לרדוף אותי. עניתי להם פעם ולא לא מתכוון לעשות זאת יותר. אבל שווה שנייה להבהיר את הטענה שאני 'צבוע' כי אני מבקר את הממשלה אבל עובד עם מערכת הביטחון. זה בדיוק ההבדל בין פאשיזם לדמוקרטיה".

מאוניברסיטת רייכמן נמסר: "דבריו של אורי גולדברג בעמוד הטוויטר האישי שלו אינם משקפים את עמדתה של אוניברסיטת רייכמן, ואנו מסתייגים מדבריו. ברור לנו כי מדינת ישראל עושה כל שביכולתה כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע במסגרת מלחמתה בטרור. אנו מחזקים את כוחות הביטחון ומאחלים להם בהצלחה".

תגיות:אוניברסיטת רייכמןאורי גולדברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה