חדשות בארץ

נתניהו: "כל הסלמה תיענה בתגובה מוחצת"; גלנט: "יודעים לפעול גם בזירות אחרות"

ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ מסרו הצהרה לתקשורת בעקבות פתיחת מבצע "מגן וחץ". נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה. נערכים לכל תרחיש של הסלמה, וייתכן שביותר מזירה אחת"

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

(עודכן: 21:25)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מסרו הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת, יחד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר, בעקבות פתיחת מבצע "מגן וחץ".

"לפנות בוקר ביצעה מדינת ישראל פעולה נחושה, תקיפה ומוצדקת", פתח נתניהו. "במבצע 'מגן וחץ' צה"ל חיסל את בכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה. רבי המרצחים הללו אחראים למתקפת הרקטות לשטחנו בשבוע שעבר ולהכוונת פעולות טרור רבות ביהודה ושומרון".

"נוסף על כך, תקפנו תשתיות טרור מרכזיות של הג'יהאד האסלאמי בעזה, אני מדבר בראש ובראשונה על השמדת מפעלי נשק, תחמושת ורקטות. כבר לפני שבוע, על רקע מתקפת הטילים על יישובי העוטף, הנחיתי עם שר הביטחון את כוחותינו לפגוע בראשי המחבלים שאחראים לירי".

"פעלנו בתקיפות ובקור רוח, תוך מידור קפדני, כדי לנצל את הרגע המתאים להצלחת המשימה. אני מבין היטב את הרצון לפגוע מיד במי שפוגע בנו, זה מובן וגם טבעי. אבל כבר נאמר 'בתחבולות תעשה לך מלחמה'. ככה אנחנו פועלים: תמיד נפעל נגד מבקשי נפשנו, אבל אנחנו עושים זאת בתנאים שלנו – בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים".

נתניהו ציין כי "סיכול רבי המרצחים התאפשר לאחר מאמץ מודיעיני מזהיר שהובילו השב"כ ואמ"ן. בזכות שיתוף הפעולה בין הגופים השונים, הגענו אליהם בו זמנית במקומות המסתור שלהם, לפני שהצליחו להוציא פועל פיגועים נוספים. אנחנו עושים מאמץ מרבי להימנע בפגיעה בבלתי מעורבים".

"זה בדיוק ההבדל בינינו לבין אויבינו: הם מבקשים לפגוע בכוונת תחילה בחפים מפשע, ואילו אנחנו עושים הכול כדי למנוע זאת. בעוד שאנחנו מצרים על כל פגיעה באזרחים, הם צוהלים על כל פגיעה באזרחים, מחלקים סוכריות וחוגגים על הגגות פגיעה בילדים קטנים, נשים וגברים שאין להם שום חלק במאמץ מלחמתי. העיקרון שמנחה אותנו ברור: מי שפוגע בנו – אנחנו פוגעים בו, ובעוצמה יתירה. אף מחבל אינו חסין, גם אם הוא מסתתר בעומק קיני הטרור. מתחילת השנה סיכלנו למעלה מ-100 מחבלים, שדם אזרחי ישראל על ידיהם".

"אנחנו בעיצומה של מערכה", המשיך ראש הממשלה. "בימים הקרובים כולנו נידרש לאורך רוח וליכולת עמידה. לפני שבוע, כשקיבלנו את ההחלטה ליזום את מבצע 'מגן וחץ', הנחיתי יחד עם שר הביטחון את צה"ל ומערכת הביטחון להיערך לכל תרחיש של הסלמה, וייתכן שביותר מזירה אחת. הערב אני אומר לאויבינו: כל הסלמה מצדכם תיענה בתגובה מוחצת מצדנו".

"במערכה הזו כולנו עומדים יחד – כאחים. אני מעריך את החוסן שאזרחי ישראל מגלים, בייחוד אני מבקש לחזק את תושבי הדרום על יכולת העמידה ועל הגיבוי שאתם נותנים לממשלה ולכוחות הביטחון. המשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף – הן מצילות חיים".

 

גלנט: "נחושים לסכל כל איום"

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "ביום שלישי לפני שבוע בדיוק, הג'יהאד האסלאמי ירה בצהרי היום, באופן חסר אבחנה, לעבר אזרחים ישראליים בעוטף עזה. האירוע הזה איננו רק מעשה טרור, זוהי קריאת תיגר על נוכחותנו בארצנו. כבר באותו יום, מערכת הביטחון נערכה באופן מיידי לסיכול הנהגת הג'יהאד האסלמאי ברצועת עזה. אותה הנהגה רצחנית, שהייתה אחראית לירי הרקטות ולשילוח פיגועים רבים מתחומי יהודה ושומרון כנגד אזרחים ישראליים".

"ידיו של אחד מיעדי החיסול, ג'יהאד ע'נאם, היו מגואלות בדמן של בנות משפחת חטואל. הוא היה ממתכנני הפיגוע המזעזע בו נרצחו בציר כיסופים בגוש קטיף האם טלי, שהייתה בחודש השמיני להריונה, וארבע בנותיה לפני 19 שנים. גם המחבלים האחרים היו מעורבים בפיגועי טרור רבים, ובעיקר עסקו לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, בייצור מואץ של טרור מעזה לכיווננו. אתמול בלילה, לאחר שהבשילו התנאים, פעלו צה"ל ושירות הביטחון הכללי בעוצמה, בדייקנות, בנחישות ובקטלניות. מטרות הפעולה הושגו במלואן. צמרת הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה חוסלה".

"מי שניסה אותנו חווה הלילה פעם נוספת את עוצמתה של מדינת ישראל ואת כוחה של מערכת הביטחון", הצהיר גלנט. "הלילה הוכחנו לכל מי שהיה צריך תזכורת, כי אנו נחושים לסכל כל איום ולפעול כנגד כל מי שמנסה לפגוע בנו. עשינו זאת בעבר, אנחנו עושים זאת היום, ונעשה זאת גם בעתיד בכל פעם שנידרש לכך. המחיר הכבד שגבינו הוא התשובה החד-משמעית של מדינת ישראל למול כל גורמי הטרור, שטעו טעות חמורה כאשר חשבו שיוכלו לאיים על אזרחי ישראל, ולישון בלילה בשקט".

"את הפעולה שביצענו הלילה, אנו יודעים לשכפל ולהפעיל גם בזירות אחרות וכנגד איומים שונים. במערכה מול ארגוני הטרור מדינת ישראל פועלת על פי אסטרטגיה, מדיניות ותפיסת פעולה מעמיקה ומתוכננת. איננו פועלים בלהט הרגע. כל פעולותינו נועדו ליישום שיטתי של האסטרטגיה והמדיניות הלאומית ולהשגת האינטרסים הישראליים. התברכנו במערכת ביטחון מעולה ויכולות מיוחדות במינן המאפשרות לנו לפעול בנועזות וביצירתיות".

גלנט הדגיש כי "המערכה הזו לא תמה, היא עדיין לפנינו. אנו עלולים לחוות ירי רקטות אל אזורים קרובים ורחוקים בעוצמה ניכרת. חיילי צה"ל עלולים להידרש בקרוב לפעולות הגנה מוגברות בגבול רצועת עזה, ביהודה ושומרון ובמקומות נוספים. מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחישֿ, ובכלל זאת למערכה ממושכת ומשולבת".

 

הלוי: "הטרור מסכן את תושבי רצועת עזה"

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר: "אתמול בשעה 02:02 לפנות בוקר פגענו בשדרת הפיקוד הבכיר של ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. זו תוצאה של עבודה משותפת איכותית והדוקה בין צה"ל ושירות הביטחון הכללי. בנוסף תקפנו אתרים לייצור אמצעי לחימה ופגענו ביכולות ההתעצמות של הארגון. זוהי פעולה מודיעינית-אווירית מורכבת מאוד, המהווה עוצמה ייחודית שיש בידיה של מדינת ישראל".

"מזה זמן אנו מכינים פעולה זו, מתוך ההבנה שפני הג'יהאד האסלאמי לדרדור המצב, המתנו ובחרנו את העיתוי המתאים ביותר. המסר לאויבינו הוא ברור: מי שיורה מטח רקטות לשדרות, מי שפועל ללא הרף להביא להרג אזרחים ישראליים מעזה ובאכוונות באזורים אחרים – אינו חסין. במשך מספר שנים אנו מנהלים מאמץ להביא ליציבות ולרגיעה ברצועת עזה, על מנת לאפשר חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום. מאמץ זה נפגע כאשר ארגון הג'יהאד האסלאמי מבצע פעולות התקפיות כנגד אזרחי ישראל. לכן פעלנו באופן ממוקד אל מול אלו המערערים את היציבות הביטחונית, ואנו נעמיק את פעולתנו ככל שיידרש".

הלוי ציין כי הפעולה נגד יעדי הטרור בוצעה באופן מדויק, תוך צמצום הפגיעה בבלתי מעורבים ככל שניתן: "אילו היה אפשר, היינו מבצעים זאת ללא פגיעה כלל בבלתי מעורבים, אך צריך לזכור – הטרור פועל מתוך אוכלוסיה אזרחית כחלק משיטה, ובכך מסכן את תושבי רצועת עזה. הטרור מכוון לפגוע בבלתי מעורבים בצד שלנו, אנו עושים כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי מעורבים בצד שלהם".

 

בר: "סיכלנו חוליה שהחלה לייצר רקטות ומשגרים בג'נין"

ראש השב"כ רונן בר חשף כי כוחות הביטחון סיכלו ניסיון לייצר בג'נין רקטות שנועדו לפגוע בעומק ישראל: "בשבועות האחרונים סיכלנו חוליה באזור מחנה הפליטים ג'נין, שכבר החלה לייצר רקטות ומשגרים על מנת לבצע ירי רקטי גם משטחי השומרון לעבר ישראל. אנחנו רואים בזה תקדים מסוכן. חברי התשתית נעצרו והודו. אין לנו כוונה להפוך את עפולה או את שקד ליעד לירי תלול מסלול".

בר ציין כי "טארק עז א-דין וג'יהאד ע'נאם שסוכלו הם ממחוללי הטרור המרכזיים מול יהודה ושומרון. חליל בהתיני הוא הדמות המרכזית שאחראית לירי הרקטי לעבר יישובי עוטף עזה. אנחנו נפעיל תמיד את כל ארגז הכלים שלנו אל כל מי שפועל מולנו. טארק עז א-דין היה המנוע של טרור הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, הוא פעל להעתיק יכולות טרור מרצועת עזה ליהודה ושומרון. הוא הכווין באופן ישיר למעלה מ-20 חוליות טרור שמטרתן הייתה רצח של בישראלים".

"בחודשים האחרונים נעצרו מספר רב של פעילים מהג'יהאד האסלאמי, שאחראים לכמות גדולה מאוד של התרעות לפיגועים ומעצרם מנע את מימושם והציל חיי אדם. אין לנו כוונה להמתין בהגנה למפגעים, אלא תמיד לפעול בהתקפה מול המשלחים – בקסבה של שכם, בעיר עזה ובכל מקום אחר במזרח התיכון".

"ארגון הג'יהאד האסלאמי ממומן באופן מלא על ידי איראן. הידיים ידי פלסטינים – אבל הקול קולה של איראן. זאת אותה איראן שאת היד השנייה מושיטה לכאורה לעולם הערבי ולעולם המערבי. לא נאפשר לה לפעול באמצעות ארגוני פרוקסי, ונפעל לפגוע ולסכל כל ניסיון שלה לערער את היציבות הביטחונית ולפגוע באזרחי ישראל", סיכם בר.

תגיות:יואב גלנטהרצי הלויבנימין נתניהורונן ברמבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה