מעניין

מנקים את הבית עם מגבונים? זו הסיבה שממש לא כדאי לעשות את זה

מי מאיתנו לא מתפתה מפעם לפעם לשלוף מגבונים מהשקית ולנקות איתם את הבית? אם גם אתם אוהבים את המגבונים לשימוש זה, אתם חייבים לקרוא את הכתבה הזו

אא

מי מאיתנו לא מתפתה מפעם לפעם לשלוף מגבונים מהשקית ולנקות איתם את הבית? 

טוב, ברור שלא מדובר על ניקיון יסודי, והס מלהזכיר את המילה 'מגבון' באוזניהן של חולות הניקיון. אבל מי שהלו"ז שלה מטורף והיא רוצה להספיק, בהחלט יכולה 'לחטוא' באיזה ניגוב שניים של הכיריים או המקרר בעזרת מגבון - ובשבילה היה חשוב לנו לחשוף את מה שגילינו השבוע. 

מגבונים אולי מנקים כלפי חוץ וכשאת מסתכלת על המקרר שזה עתה העברת עליו ניגוב, הוא באמת נראה נקי. 

אבל מה קורה עם מה שאת לא רואה? ובכן, שם, אולי עדיף לך בכלל לא לדעת, אבל נגלה לך בכל זאת שכל ניגוב כזה, בפרט אם את נוטה להשתמש באותו מגבון לניקיון של מספר משטחים - משאיר שורה של חיידקים על המשטח שאת רואה בו נקי.

גם אם לפי שעה את קוראת לו 'חבר לעת צרה' - המגבון הוא ממש לא חבר שלך, ואם היית רואה את שובל החיידקים שהוא משאיר על כל פינה שאת מנקה, לא היה לך ספק בזה. 

לילי קמרון, מומחית לניקיון ובעלת בלוג לטיפים בניקיון בארה"ב אומרת כי במגבון שכבר השתמשת בו יש כבר חיידקים ואם את מנקה משטחים אחרים בעזרתו, הם עוברים גם אליהם".

לדבריה, הדבר נכון לגבי כל משטח, אך ביותר בנוגע לגבי שיש ושולחנות מטבח - שלהם יש נטייה גדולה להתלכלך לעתים קרובות בשמנים וכתמים קשים אחרים. "אני יודעת שלפעמים זה נצרך, אבל אני בטוחה שתעמדו בפיתוי בגבורה. במקום זה עדיף שתעדיפו מטלית או ספוג עם מים חמים וסבון, וגם אותו צריך להחליף לעתים קרובות, בדיוק כמו שאת עושה עם ספוגית לשטיפת כלים".

סכנה נוספת שאורבת במגבונים אנטי-בקטריאליים היא הכימיקלים הרבים שהם מכילים, שלדברי קמרון - "יכולים להזיק למשטחים ברחבי הבית כשהשימוש הוא לטווח הארוך. מרהיטי עץ למשל זה יכול להוריד את הברק במשך הזמן", היא מסכמת. 

תגיות:ביתמגבוניםניקוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה