סיפורים אישיים

אביו של הנער שנפצע קשה מאוד באסון מירון חוזר לרגע הנורא: "חוויה של מגה אסון נוראי"

"שני ילדים נסעו למירון בריאים וחזרו משם במצב קשה מאוד", אומר אביו של אלעזר ברגר. "התפללו לרפואתם, ועל כל דבר קטן תגידו תודה"

  • י"ח אייר התשפ"ג
אלעזר ברגר (צילום: באדיבות המשפחה)אלעזר ברגר (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

דב ברגר, אביו של הנער אלעזר, שנפצע באורח קשה מאוד באסון מירון, ונותר פגוע, משחזר את הרגעים הקשים.

בראיון ל'סרוגים' סיפר ברגר כי בנו אלעזר ביקש במשך חצי שנה להגיע למירון ולהיות בהדלקה של תולדות אהרן. "כשגענו למירון הוא היה מאושר. כשהגענו להר, כל האוטובוס התחיל לשיר", פותח ברגר את דבריו.

"שעלינו את 'משעול המוות' ונהיה צפוף באופן מפחיד. במטרים האחרונים פתאום פוגע בנו צונאמי, גל עצום של בני אדם. אלעזר התנתק לי מהיד ואני לא מוצא אותו. אנשים לכודים והפוכים אחד על השני, ואני צועק: 'איפה אלעזר?'

אלעזר פונה לבית החולים כשאביו עדיין מחפש אותו ואינו יודע אם בנו חי או מת: "ראיתי שעושים לילד עיסוי באזור הלב. לא הצלחתי לראות את הפנים ולזהות. ניסיתי להגיד שזה הבן שלי ולהגיע אליו, אבל בתוך כל הרעש והכאוס קולי לא נשמע".

דב עובר בתוך הצפיפות העצומה וירד את ההר בריצה כדי להגיע לבית החולים בצפת. רק ב-7:00 בבוקר נודע לו כי בנו חי, אך נפגע באורח קשה מאוד.

השנתיים שעברו מאז היו מאתגרות: "רכבת הרים. היא עולה, יורדת, קפיצות למעלה וקפיצות למטה. אחרי חודש הוא עבר לשיקום נשימתי ושיקום תרופתי, ואחרי שנה הצליחו לייצב את אותו. לאט לאט, כבר יש ממנו איזושהי תגובה, כשמבקשים ממנו לעצום עיניים הוא לאט לאט עוצם, ויש תקשורת חלקית, במאמץ גדול. ואחרי עוד שלושה חודשים, הוא מתחיל לחייך. וזה וואו", אומר האב.

האב מספר על מצבו של בנו כעת, שנתיים לאחר האסון: "הוא גיבור. הוא נאבק. נאבק לתקשר, נאבק לבלוע. ועדיין כמעט לא מדבר בכלל, ולא יכול לעשות כמעט שום דבר. הוא מבין מה אנחנו רוצים שיעשה, והוא רוצה מאוד אבל לא יכול, וזה עוד יקרה".

לשאלת המראיין: "מה היית רוצה שמי ששומע אותך ייקח מהסיפור שלך?", השיב האב בגבורת נפש: "דבר אחד ופשוט, זה להתפלל. לרפואת עזריאל יוסף בן חיה מיכל ואלעזר בן ראומה, שני ילדים שנסעו למירון בריאים וחזרו משם במצב קשה מאוד. ודבר שני, זה לא לוותר. כמעט בכל מצב אדם יכול להיאחז בחצי הכוס הריקה ויהיה לו על מה לקטר וליילל, אבל יש גם חצי כוס מלאה, תסתכלו עליה. על כל דבר קטן שאפשר להגיד תודה, תגידו תודה. אל יאחזו ברע, תיאחזו בטוב".

אנא התפללו לרפואתם של שני הנערים, יוסף עזריאל בן חיה מיכל ואלעזר בן ראומה, בתוך שאר חולי ישראל:

ו

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) יְהוָה עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

יג

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) עַד אָנָה יְהוָה תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח עַד אָנָה תַּסְתִּיר אֶת פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי. (ג) עַד אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת בְּנַפְשִׁי יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם עַד אָנָה יָרוּם אֹיְבִי עָלָי. (ד) הַבִּיטָה עֲנֵנִי יְהוָה אֱלֹהָי הָאִירָה עֵינַי פֶּן אִישַׁן הַמָּוֶת. (ה) פֶּן יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו צָרַי יָגִילוּ כִּי אֶמּוֹט. (ו) וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ אָשִׁירָה לַיהוָה כִּי גָמַל עָלָי.

כ

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

קל

(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. (ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. (ג) אִם עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. (ד) כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. (ה) קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. (ו) נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. (ז) יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. (ח) וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲו‍ֹנֹתָיו.

אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה. הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְאִמְרוּ אָמֵן.

 

הקדוש ברוך הוא נמצא איתך בכל צרה! קטע בן 6 דקות מדברי החיזוק של הרב ברוך רוזנבלום:

תגיות:סיפורים אישייםאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה