ונשמרתם

מזעזע: השתמשה בלק ג’ל במשך שנים, וזה מה שקרה לציפורניה

אישה מבריטניה שהשתמשה בלק ג'ל במשך שנים חשפה את התופעה הקשה שאירעה לה לאחרונה - שהחלה מכאבים לא ברורים בקצות האצבעות והסתיימה בהתנתקות של הציפורן מהעור, ותסמינים קשים של אלרגיה שהתפתחה מכך

אא

אישה מבריטניה שהשתמשה בלק ג'ל במשך שנים חשפה את התופעה הקשה שאירעה לה לאחרונה - שהחלה מכאבים לא ברורים בקצות האצבעות. 

"זה התחיל בערך בחודש פברואר האחרון", מספרת ליסה דיואי בת ה-36. "במשך שנים טיפחתי את ציפורניי ולא סבלתי משום בעיה. רק לאחרונה, כשהתחלתי להרגיש את הכאבים באצבעות וניגשתי לרופא לבדוק את זה, הבנתי שיש לי דלקת חמורה".

הרופאים יידעו אותה שאין הרבה מה לעשות במקרה שלה, ונתנו לה משחת סטרואידים ואנטיביוטיקה.

המשחה קצת הקלה על הכאבים, אבל הזיהום היה כבר במצב קשה וככל הנראה ל היה לא ניתן היה למנוע את ההידרדרות של ציפורניה, בחודש שלאחר מכן. 

"יום אחד, אחת הציפורניים פשוט נתלשה מהעור והאצבע התחילה לדמם. נבהלתי מאוד. הציפורן ממש התרוממה והתנתקה מהעור".

וכך, בסאגה בלתי נתפשת, החלו להיתלש בזו אחר זו, כל ציפורני האצבעות. "זה הגיע למצב שממש חששתי שאאבד את האצבעות שלי או משהו כזה", מספרת הצעירה בראיון לחדשות South West. "כאבי תופת. לא יכולתי להזיז את הידיים, לא יכולתי לגעת בכלום. האצבעות שלי הפכו לסגולות ונאלצתי להיעזר בבעלי כדי לעשות משימות בסיסיות בבית. אפילו להחזיק עט לא יכולתי".

בדיקות מקיפות שעשתה דיואי גילו כי הדלקת שלה התפתחה בשל אלרגיה לכימיקל שנמצא בלק ה'גל. 

כיום, אחרי שעברה מסכת ייסורים גדולה, היא מבקשת להזהיר נשים אחרות שלא להתקרב לצרה הצרורה הזו. "אל תתקרבו לשם. זה לא שווה את זה. יש מספיק דרכים כדי לטפח את עצמכן גם מבלי לפגוע בבריאות שלכן".

בעקבות עשרות מקרים דומים לשלה, יצא איגוד רופאי העור בבריטניה באזהרה רישמית לציבור שבה הוא מכנה את תופעת השימוש בלק ג'ל ובאקריל - "מגיפה", והזהיר מפני הפריחות, הזיהומים, הדלקות והאלרגיות שיכולות להתפתח בכל חלקי הגוף, בשל כך. 

תגיות:לק ג'לסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה