חדשות בעולם

ירדן החלה לתקוף את סוריה. זאת הסיבה

חיל האוויר הירדני החל לתקוף אתרים בסוריה, שעל פי מקורות פלסטיניים שהו בו מיליציות המזוהות עם חיזבאללה. למה זה קורה והאם מדובר במלחמה אמיתית בין המדינות?

  • י"ח אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חיל האוויר של ירדן תקף אתמול לפנות בוקר אתר בסוריה, כך על פי מקורות פלסטיניים. על פי הדיווח, הירדנים תקפו אתר עליו פיקחו מיליציות המזוהות עם חיזבאללה. בכלי התקשורת טוענים כי מטוסי קרב של צבא ירדן תקפו תחנת טיהור המכילה מפעל המייצר סמים.

התחנה משתמשת כנקודת המוצא לפעולות הברחה מצד חיזבאללה. היא נמצאת ליד עיירה בשם חראב א שחם, ליד הגבול. באופוזיציה הסורית טוענים כי שמונה בני אדם נהרגו. כעת, בירדן השיבו שידיעו על הפעולות שננקטו, אם אכן ננקטו, "בזמן המתאים".

כזכור, מלחמת האזרחים בסוריה גרמה להרס רב - היא ריסקה את הכלכלה ולכן הסמים במדינה הפכו לכלי ייצוא חשוב לאסד. הבעיה: כעת מי שמוביל את העסקים הלא חוקיים חוסל.

על פי הדיווחים, אסד מגן על הסייענים המרכזים משום שהם קרובים משפחתו. בסוף השבוע שר החוץ הירדני, איימן ספאדי, אמר לרשת CNN כי ירדן תילחם בסוריה בגלל הברחות סמים. "לא נתמודד בקלות עם האיום הזה", אמר. "אם לא נראה צעדים מעשיים לעשות לזה סוף - נעשה מה שנדרש כדי להתעמת, לרבות פעולה צבאית בסוריה נגד האיום הזה".

תגיות:ירדןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה