חדשות יהדות

הילולת הרשב"י: החלו חסימות הכבישים בדרך למירון

המשטרה חסמה את כבישי הגישה להר ואת כבישים 89 ו-866 המובילים למירון ומכוונת את התנועה. ההערכה היא כי 200 אלף חוגגים יגיעו להר. משרד האוצר הודיע שיספק את הביטוח הדרוש לחוגגים

(צילום: Zack Wajsgras / Flash90)(צילום: Zack Wajsgras / Flash90)
אא

שעות לפני תחילת הילולת הרשב"י במירון, החלה המשטרה בשעות הצהריים (שני) לחסום את כבישי הגישה לאזור. גורמים במשטרה מסרו כי אלפי אנשים עושים את דרכם למקום, וההערכה היא כי כ-200 אלף בני אדם ישתתפו בהילולה.

תחילה חסמה המשטרה את כביש 89, מצומת עין זיתים לצומת חירם, ואת כביש 866 מצומת חנניה לצומת מירון. חסימות אלה גרמו לעומס תנועה כבד בכביש 90 מצומת עמיעד עד צומת פילון. המשטרה מכוונת את התנועה ומבקשת מציבור הנהגים להישמע להוראות.

בשעות הבוקר הסתיימו העבודות האחרונות להכשרת האתר, עבור החוגגים שצפויים לפקוד אותו ביממה הקרובהכחלק מהפקת הלקחים מהשנים הקודמות, ובעיקר מהאסון הכבד שגבה את חייהם של 45 בני אדם לפני שנתיים, הוכשרו בהר מתחמים חדשים.

משרד האוצר מסר כי נמצא פתרון לבעיית ביטוח ההילולה, שהתעוררה לאחר שלא נמצאה חברת ביטוח בארץ שהסכימה לבטח אותה. המשרד נתן כתב שיפוי ויבטח את האירוע, למקרה שייגרם נזק למשתתפים ויהיה צורך לפצות אותם.

בנוסף, משרד התקשורת הקים על הר מירון אתרים זמניים לשיפור הקליטה הסלולרית וחוזקו יכולות התקשורת עבור כוחות הביטחון. בדיקה נעשתה מול כל חברות הסלולר, כדי לוודא שהן ערוכות ולא צפויות תקלות בתקשורת.

גורמי ההצלה והביטחון הודיעו כי סיימו את ההיערכות לאירוע. משטרת ישראל קיימה אתמול תרגיל המדמה אירוע רב נפגעים בהשתתפות מגן דוד אדום וכיבוי אש.

מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן, מסר: "במסגרת התרגיל שילבנו מספר תרחישים יחד, בהם נפגעים מאירוע דוחק במבואות ציון הקבר, קריסה של מרפסת הכוהנים ואירוע פח״ע במתחם ההילולות המורחב. תרגלנו גם חבירה למסוק צבאי ולמסוק מד"א-הצלה אייר".

גם בית החולים "זיו" בצפת ערך תרגיל המדמה אירוע רב נפגעים בשיתוף פיקוד העורף.  

בשעות הבוקר החלה לפעול גם התחבורה הציבורית הייעודית המסיעה את החוגגים להילולה. משרד התחבורה הקצה 420 אוטובוסים שישמשו כשאטלים עבור המגיעים למתחם הקבר במירון.

מערך של אלפי קווי האוטובוס הישירים למירון מופעלים מ-20 מוקדים מרכזיים ברחבי הארץ: ירושלים, בני ברק, ביתר עילית, חיפה, אשדוד, בית שמש, טבריה, נתניה, מודיעין עלית, נתיבות, עפולה, קריית גת, אופקים, אלעד, פתח תקווה, רכסים, חצור, כרמיאל וצפת, וכן מהיישובים הסמוכים למירון במועצה האזורית מרום הגליל. את ההסעות יבצעו שבעה מפעילי התחבורה הציבורית: נתיב אקספרס, אגד, סופרבוס, אפיקים, דן בדרום, דן וחברת קווים.

החוגגים בהילולה במירון יוכלו להיעזר גם בשירותי הרכבת. ניתן יהיה לשוב ממירון מתחנת הרכבת כרמיאל, אשר תופעל במתכונת מיוחדת, הכוללת הוספת ארבע נסיעות ליליות לאחר תום זמני השירות הרגילים. הקווים יפעלו החל מהשעה 02:45 בליל ל"ג בעומר, לאחר מכן בשעות 03:30, 04:15, ו-05:00 לפנות בוקר, ולמחרת לאורך כל היממה.

תגיות:מירוןהילולת הרשב"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה