מצוות

נו, תגידי, נכון שתעשי הכל למען אבא?

הקרבה עצמית, ועשייה נגד רצון עצמי פנימי, למען עשיית מצוות, עלולה לגרום לתחושת הפסד. אך למעשה, העומדת איתן והולכת בדרך ה' למרות הקושי, תזכה לשפע שכר רב ועצום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היצר הרע גורם לאדם להרגיש שקיום התורה והמצוות, גורם הפסד, צער, ומאמץ בלתי אפשרי. היצר גורם לאדם לעיתים לשאול את עצמו האם להקריב מעצמי למען הקב"ה? האם לוותר על הנאה או רצון עצמי כדי לקיים מצוות ה'? היצר שואל כל אחת ואחת: האם ללבוש חצאית ארוכה, למרות שחם נורא? האם לדבר בכבוד להורים, למרות שקשה? לאכול כשרות טובה, למרות שהחברים לא מקפידים? לברך על האוכל, למרות שזה לוקח זמן?

 

סוד הניצחון

משל קסום אחד, יענה על כל השאלות הללו, ויעלים בן רגע את היצר הרע. 

תקדישו כמה דקות לקריאה.

משל לעיירה ובה מנהג בני המלך לחבוש נזרי נחושת לראשם. ובאחד הימים, קורא המלך לבנו הבכור האהוב, ומצווה שהבן יסיר את נזר הנחושת שעל ראשו. הבן נחרד עד עמקי נשמתו לשמע דברי אביו, וירא מאוד, ושואל את אביו בעיניים דומעות מכאב: אבא לא מעוניין במלכותי? אבא לא אוהב אותי?

כועס הבן בלבו ולא מבין מה פשר הדבר, מסרב בכל תוקף לבקשת אביו, בוכה ומתחנן שהנזר יישאר לראשו, ומתכנן איך לברוח מהארמון, ולהלחם, ולמרוד, ו…

מגיע הליל, והבן קצת נרגע מכעסו, ומורה לו רבו לשמוע בקול אביו, ומחליט הבן כי על אף הקושי וחוסר הרצון – "אעשה טובה" לאבי ואוריד את נזר הנחושת מעל ראשי. 

הסיר הבן את הנזר מעל ראשו בצער ובכאב ומסרו לאביו, והמתין שאביו יקח את הנזר ויתן אותו לאדם אחר. וגם ציפה הבן לתוכחה ולמוסר מפי אביו, לגערות וכעס, שהרי אם אבא רוצה את הכתר, ודאי זהו עונש עבורי. 

 

הסוף המפתיע והמרגש

אך האב לקח הנזר, חיבק את בנו באהבה והניח על ראש בנו נזר זהב משובץ אבני חן, והודיע לו: אתה הראוי והנבחר להתעלות לגדולה, אתה מוכתר כעת להיות המשנה למלך. ביקשתי דווקא ממך את נזר הנחושת, כיוון שאתה החכם והחשוב מכולם, כדי להעניק לך את נזר הזהב! אותך אני אוהב יותר מכולם! 

"אילו רק הייתי זוכר שכל מה שאתה עושה הוא לטובתי", אמר הבן בחיל ורעדה, "אני מתנצל אבא. חבל שלא עשיתי את רצונך מיד", הדמעות נצצו בעיניו… 

ודמעות של חרטה צרבו בגרונו…

* * *

כך, זכרי, כשאת מבצעת הקרבה למען קיום מצווה, למשל להתלבש בצניעות על אף שחברה לועגת, לברך על האוכל על אף שקשה, לא לדבר לשון הרע, למרות שסביבך לא מקפידים על כך, תזכי לשכר רב ועצום, ולפום צערא אגרא. 

 

זכרי שכל המקיים תורה ומצוות זוכה לשכר. אך המקיים תורה ומצוות על אף שקשה לו - זוכה לשכר גדול יותר. הקרבה עצמית, ועשייה נגד רצון עצמי פנימי, למען עשיית מצוות, עלולה לגרום לתחושת הפסד. אך למעשה, העומדת איתן והולכת בדרך ה' למרות הקושי, תזכה לשפע שכר רב ועצום.

זכרי!

שאבא שבשמים יזכור תמיד.

תמיד איך נלחמת לעמוד בניסיון.

תמיד יזכור

איך לא ויתרת.

למרות הקושי. 

למרות הכל.

נו, תגידי…

נכון שתמיד תעשי הכל למען אבא שבשמים?

תמיד…

תגיות:שכרהיצר הרע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה