ל"ג בעומר

צולים מרשמלו על המדורה? חכו רגע, יש לנו משהו לספר לכם

ל"ג בעומר הגיע, הילדים אוספים תפוחי אדמה ומרשמלו ומחכים לצלות אותם על המנגל או על המדורה. אבל מה זה באמת עושה לגוף שלנו? בעיקר מכיל חומרים מסרטנים. ויש גם נקודת אור

  • י"ז אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ל"ג בעומר הגיע, ריח המדורות כבר באוויר, ואנחנו משליכים לא מעט תפוחי אדמה לתוך המדורה. אבל מה עם מרשמלו, החטיף הפופולרי שאותו אנחנו צולים עם הילדים על פני המנגל או בתוך מדורה קטנה?

בדיקה של חדשות 12 מוכיחה שלאוכל השרוף, זה שאתם צולים בל"ג בעומר כמו המרשמלו, יש משמעות רחבה על הבריאות שלכם. פרופ' אולגה רז, מומחית למדעי התזונה מאוניברסיטת אריאל ודיאטנית קלינית, טוענת כי המזון השרוף משחרר חומרים לא בריאים לגוף. מדובר בעיקר בתרכובות אקרילאמיד וחומרים אחרים שלהם יש השפעה מסרטנת על הגוף שלכם. התרכובות נוצרות במהלך התגובה הכימית שמתרחשת כאשר מגיעים לטמפרטורה גבוהה. ככל שהיא גבוהה יותר, כך נותרים יותר חומרים כאלה.

מתברר כי ארגון הבריאות העולמי ממליץ לא להשתמש כלל במזון שרוף או כזה שמאבד חום. הוא משווה את אותה פעולה לעישון מבחינת הנזק שזה גורם לבריאות שלכם. ב-2021 פורסם מחקר שמוכיח כי יש נוכחות של חומר מסרטן בתוך מזון שרוף - הוא האקרלאמיד שהזכרנו קודם. מדובר ברכיב שקיים במזונות אחרים, אבל הוא נוצר גם כאשר שורפים תפוחי אדמה, לחם או מרשמלו.

פרופ' רז ציינה כי צורת ההכנה לא משנה. אם מדובר בטיגון, ברביקיו או במדורה - צלייה משמעותית לא מומלצת. יחד עם זאת, אפשר להיות מעודדים - מזון שרוף בחג מסוים או אחת לשנה, לא ממש מזיק וסביר להניח שלא ישפיע על הבריאות שלכם.

תגיות:ל"ג בעומרמדורהמרשמלו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה