חדשות בארץ

בג"ץ דחה את העתירה לפינוי מאחז חאן אל אחמר

המדינה ביקשה לדחות את עתירת תנועת רגבים בנימוק לפיו הדרג המדיני סבר שיש למצוא את העיתוי לפינוי המאחז הבלתי חוקי. השופט אלכס שטיין כתב בפסק הדין: "כפי שהוסבר לנו באופן משכנע, אין בידי המדינה לעשות כן בעת הזאת מסיבות עדכניות שקשורות לביטחון המדינה וליחסי החוץ שלה"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שופטי בג''ץ דחו היום (ראשון) את העתירה שדרשה לפנות את המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. השופט אלכס שטיין כתב בפסק הדין: "משיבי המדינה אינם מתנערים מחובתם העקרונית להרוס את המאחז הבלתי חוקי כל אימת שאיננו חוקי. ברם, כפי שהוסבר לנו באופן משכנע, אין בידם לעשות כן בעת הזאת מסיבות עדכניות שקשורות לביטחון המדינה וליחסי החוץ שלה – סיבות שחשיבותן עולה בהרבה על הצורך הציבורי באכיפת דיני התכנון".

העתירה הוגשה על ידי תנועת רגבים, שדרשה לממש את צו הפינוי. בשבוע שעבר הגישה המדינה לבג"ץ את עמדתה בעניין. בדיון בבית המשפט טען נציג המדינה, כי עמדת הדרג המדיני היא שהצורך לממש את צווי ההריסה שהוצאו ברור, אך השאלה היא באיזה עיתוי ובאיזה אופן יש לעשות זאת. נציג המדינה הסביר, כי ישנם שיקולים ביטחוניים לצד שיקולים של יחסי חוץ.

השופט שטיין הוסיף וכתב בהחלטתו: "העתירה שלפנינו מיצתה את עצמה. כל שנוכל לתת לעותרת הוא הכרזה כי המאחז נבנה שלא כדין ועל כן הוא בר-פינוי ובר-הריסה. בהחלטתם העדכנית של משיבי המדינה באשר לאכיפת הדין בנוגע למאחז ודייריו, לא נוכל בעת הזאת להתערב".

בתנועת רגבים מסרו בתגובה: "עתירה זו מציבה מראה המוכיחה שוב כי בפני בג"ץ יש שווים יותר ויש שווים פחות. בעתירות אחרות בהן המדינה טענה כי ישנם 'שיקולים מדיניים', דוגמת עמונה, נתיב האבות ומגרון, בג"ץ סירב לקבל טענה זו ודרש בכל זאת לאכוף את החוק וציין באופן נחרץ שאין מקום לשיקולים מדיניים באכיפת חוקי התכנון והבנייה".

''מאידך, התקפלות המדינה בפני לחץ בינלאומי והגושפנקה שנותן בג"ץ להתקפלות זו מובילים את המדינה לסף אנרכיה: בכל פעם שמדיניות הממשלה לא תמצא חן בעיני גורמים בינלאומיים אלו ואחרים, הם יפעילו לחץ והממשלה תיסוג. ברוח ימים אלו המילה המתאימה ביותר היא בושה. בושה לממשלת ישראל ובושה לבג"ץ".

תגיות:בג"ץעתירהחאן אל אחמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה