חדשות בארץ

בתום חמש שנים של מאבק משפטי: נהרס בית ספר פלסטיני שהוקם באתר הרודיון

המינהל האזרחי הרס את בית הספר, שנבנה על שטחי C והיה בליבו של דיון משפטי. על פי נתוני תנועת רגבים, ישנם מעל 100 מבני בתי ספר בלתי חוקיים בשטחי C ביהודה ושומרון

קרדיט תמונה: מועצת גוש עציוןקרדיט תמונה: מועצת גוש עציון
אא

אנשי המינהל האזרחי הרסו היום (ראשון) מבנה בית ספר פלסטיני לא חוקי שהוקם באתר המורשת הרודיון. זאת בעקבות החלטה של בית המשפט המחוזי בירושלים ובתום הליך משפטי שנמשך כחמש שנים.

נציין כי בית המשפט הוציא בתחילת ההליך המשפטי צו הפסקת עבודה. הפלסטינים הגישו בקשה להיתר לוועדה לתכנון ובנייה במינהל האזרחי, מה שלמעשה הקפיא את הליכי האכיפה נגדו, בעוד בפועל עבודות הבינוי בשטח המשיכו בניגוד לחוק.

בחוות דעת הנדסית של המדינה, שניתנה בתחילת 2018, נטען כי המבנה מסוכן ואינו ראוי לשימוש. בית המשפט המחוזי בירושלים פסק לפני חודשיים כי על המבנה להיהרס, אולם פעולות ההריסה התעכבו. תנועת רגבים עתרה לבית המשפט ודרשה לקיים את פסק הדין, שכאמור בוצע היום.

משה שמואלי, רכז יו"ש בתנועת רגבים, הגיב להחלטה: "הבוקר בוצעה ההריסה וכעת נדרש גם לשקם את האתר. בית ספר זה הוא רק אחד מלמעלה מ-100 מבני בתי ספר בלתי חוקיים בשטח C ביהודה ושומרון, המשמשים ככלי של הרשות הפלסטינית להשתלטות על השטח."

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, בירך על אכיפת החלטת בית המשפט: "חבל שאנו במצב האבסורדי בו בית המשפט באמצעות עתירה של ארגוני החברה האזרחית צריכים להורות למדינה ולגורמי האכיפה למלא את תפקידם. זה חלק מזערי מהמאבק העיקש על שטחי הלאום שלנו. יש עוד הרבה עבודה בדרך".

תגיות:הריסהאתר הרודיוןבית ספר פלסטיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה