חדשות בארץ

עונשי מאסר לתושבי לוד שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר בתי יהודים במהלך מבצע "שומר חומות"

שלושת המורשעים השליכו את בקבוקי התבערה לתוך בית מגורים בשכונת חב"ד מתוך כוונה לפגוע בדיירים. שופטי בית המשפט המחוזי במרכז קבעו כי מדובר במעשה טרור. הנאשם המרכזי, משליך בקבוקי התבערה, ירצה ארבע שנות מאסר

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי במרכז גזר היום (ראשון) עונשי מאסר על שלושה קטינים ערבים תושבי לוד, שהורשעו בעבירות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור של הצתה.

השלושה היו מעורבים בהשלכת בקבוקי תבערה לתוך בית של תושבים יהודים בשכונת חב"ד בלוד, במהלך ההתפרעויות שאירעו בעיר בעת מבצע "שומר חומות", לפני כשנתיים.

הנאשם המרכזי בפרשה, שהוגדר על ידי השופטים כמוציא לפועל של הפיגוע, ירצה ארבע שנות מאסר. שני המורשעים הנוספים נשלחו מאחורי סורג ובריח לשנתיים ושלוש שנים, בהתאמה.

שלושת הנאשמים הורשעו לאחר שהודו במעשים המיוחסים להם במסגרת עיסקת טיעון. להגנתם טענו שלא ביצעו את המיוחס להם על רקע לאומני או גזעני, אלא מתוך "תסכול" על הרג תושב ערבי בעיר.

בכתב האישום נטען כי ביום 27.5.21 נפגשו הנאשמים בשעת ערב מאוחרת, הוסיפו בנזין לששת בקבוקי התבערה שהביא עמו אחד מהם ונסעו לשכונת חב"ד. הם תצפתו על בניינים עד שהבחינו כי באחת הדירות ישנם דיירים. הנאשמים השליכו לתוך הדירה את בקבוקי התבערה שנקשרו זו לזו.

בקבוקי התבערה התנפצו והחלה שריפה, כתוצאה ממנה נכנס עשן למספר דירות ונגרם נזק לרכוש. דיירי הבניין נמלטו מדירותיהם וכיבו את השריפה.

בכתב האישום נטען עוד כי אחד הנאשמים החזיק בעת מעצרו אקדח, מחסנית תואמת וארבעה עשר כדורי תחמושת. בגין עבירה זו הורשע בעבירת החזקת נשק.

בהכרעת הדין כתבו השופטים: "דומה שאין צורך להכביר במילים ביחס לחומרתם היתרה של מעשי הנאשמים. מדובר בתיק חמור שעניינו ביצוע עבירות אלימות וטרור על רקע מבצע 'שומר חומות'. מעשי הנאשמים פגעו פגיעה קשה ומוחשית בשלומו ובטחונו של הציבור בכלל, ושל ציבור האזרחים היהודים בעיר לוד בפרט".

תגיות:לודפסק דיןשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה