חדשות בארץ

נתניהו: "מתחילת השנה סיכלנו ועצרנו יותר מ-110 מחבלים – זה מספר שיא"

בפתח ישיבת הממשלה שיבח ראש הממשלה את כוחות הביטחון על פעילותם לסיכול הטרור: "הישג בינלאומי". מהישיבה נעדרו שרי עוצמה יהודית, המוחים על המדיניות הביטחונית של הממשלה

נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, את מערכת הביטחון על פעולותיה לסיכול הטרור. מהישיבה נעדרו שרי עוצמה יהודית, המוחים נגד מדיניותה הביטחונית של הממשלה.

"הממשלה ממשיכה בתנופה בכמה וכמה תחומים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "קודם כל בתחום הביטחוני – אני משבח את כוחות הביטחון על חיסול המחבלים שביצעו את פיגוע הירי באבני חפץ. זה היה רק לפני כמה ימים, זאת לאחר חיסול המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די ז"ל".

"מתחילת השנה אנחנו סיכלנו ועצרנו למעלה מ-110 מחבלים – זה מספר שיא. הסיכולים האלה כרוכים בפעולות מורכבות, כולל כניסה ללב הערים, תוך מינימום פגיעה בכוחותינו ובבלתי מעורבים. ואכן 90% מהנפגעים בצד הפלסטיני הם מחבלים. אני רוצה להדגיש לחברי הממשלה – זה הישג בינלאומי".

"ספק אם יש עוד צבא וכוחות ביטחון שמסוגלים להביא תוצאה כזו בזירות קרב צפופות שהן רוויות באזרחים", הצהיר נתניהו. "אבל הכוחות שלנו עושים את זה, ומגיע להם באמת ברכה וכל הכבוד. כל מחבל יודע שדמו בראשו. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמנסה לפגוע באזרחינו".

בהמשך דבריו הציג נתניהו את התוכניות שמקדמת הממשלה בתחום הכלכלי: "אנחנו נעביר בקרוב בכנסת תקציב דו-שנתי, וגם את חוק ההסדרים. אנחנו התחלנו עם תוכנית לימודי חינם לגילאי 0-3, בתקציב של 5 מיליארד שקלים. התוכנית שלנו תביא חינוך איכותי לילדי הגיל הרך, דבר שלא קיים היום באופן שיטתי. היא תסייע כלכלית למשפחות וכמובן תאפשר יציאה לעבודה של בני ובנות הזוג".

"זה שינוי עצום. המשמעות שלו, שבמדינת ישראל מגיל 0 עד גיל 18 יהיה חינוך חינם. זה מציב אותנו בשורה עם המדינות המתקדמות ביותר בעולם. לצד מהפכת המחירים שהובלנו בתחבורה הציבורית, לחיילים משוחררים, קשישים ותושבי הפריפריה, אנחנו הורדנו מכסים והסרנו רגולציות מגבילות על מאות מוצרים. זה במסגרת המאבק שלנו ביוקר המחיה, ואני מניח שתשמעו על כך דברים נוספים בימים הקרובים".

לקראת סיום, התייחס ראש הממשלה לרפורמת "נפש אחת": "היום אנו מביאים בשורה חשובה נוספת. אנחנו עושים צעד נוסף ומיידי ברפורמת 'נפש אחת', למען נכי צה"ל וכוחות הביטחון. הרפורמה תסייע לכלל נכי צה"ל, כולל להלומי קרב שמתמודדים עם פוסט-טראומה. פוסט-טראומה זה כששדה הקרב נשאר איתך לכל החיים. זה דבר שהתחילו להכיר בו במלחמת העולם הראשונה, ולוקח זמן עד שהצבאות והמדינות מטפלים בנושא הזה. ישראל הכירה בזה, אבל נדרשת רפורמה אמיתית ומלאה. אני יודע ששר הביטחון, אתה עוסק בזה, והכוונה היא שאתה תשלים אותה. אבל הנה הצעד הראשון שאנחנו עושים".

"עד להשלמת החקיקה, שתעגן את כלל הזכויות וההטבות הניתנות לנכי צה"ל, אנחנו מגדילים את סכומי המענקים בתחומי הדיור והרכב. בתחום הרכב, עדכנו את מחירי המקסימום ב-10% עד 20% בהתאמה לסוג הרכב הנדרש. בתחום הדיור, העלינו את מענקי הרכישה לדירה ראשונה, עד לסכום של כמעט 300 אלף שקלים. זו הטבה ממשית גדולה. במקביל הגדלנו את ההלוואות הניתנות לרכישה או שדרוג דירה, והכפלנו את הסיוע בשכר הדירה".

"הרפורמה שלנו תסייע לשפר את חייהם של נכי צה"ל ששילמו מחיר יקר בהגנה על כולנו. הגיע הזמן לתיקון החשוב הזה, מהסיבה הפשוטה – כי זה פשוט מגיע להם", סיכם נתניהו.

כאמור, שרי עוצמה יהודית המשיכו הבוקר בצעדי המחאה שלהם נגד הקואליציה והחרימו את ישיבת הממשלה השבועית, זאת לאחר שבשבוע שעבר לא השתתפו בהצבעות במליאה. יו"ר המפלגה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מסר: "גם בימים האחרונים ראש הממשלה ושר הביטחון ממשיכים במדיניות שלהם, שחרור המחבל הירדני, שחרור גופות מחבלים ועוד. זה לא מקובל עלינו ולא יכול להימשך ככה. המדיניות חייבת להשתנות, הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין מלא מלא. קיבלנו מנדט מהציבור לשנות את הכיוון – וזה חייב לקרות".

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב על האיומים מצד עוצמה יהודית: "בטוח שאף חבר כנסת מהקואליציה לא היה רוצה שעל גבו תירשם הכתובת 'הפיל את ממשלת הימין והעלה את ממשלת האחים המוסלמים לשלטון', כולל השר בן גביר", אמר בריאיון ל-103FM. "איומים באקדח קפצונים לא מרשימים אותי, זה לא רציני".

תגיות:טרוראיתמר בן גבירבנימין נתניהורפורמת נפש אחת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה