פעילות הידברות

הרב זמיר כהן בראיון מלא תקווה: "עוד לא מאוחר מדי בשביל ילדי ישראל"

ילד שהמחשב "השגיח" עליו עד שאמו גילתה שהוא נוקט באלימות קשה כלפי חבריו לאחר צפיה בסרטונים אלימים הוא רק דוגמה אחת למציאות החיים החינוכית של ילדים רבים בישראל. הבשורה מבית הידברות: רשת בתי הספר של "מעוף" בשיטת פינלנד סקול

  • י"ז אייר התשפ"ג
אא

הורים רבים מאוד נושאים כאב גדול על ילדיהם. הבעיות הרגשיות וההתנהגותיות מתחילות בגילאים צעירים ביותר, ההתמכרות למסכים נראית כמו גזרה שנאלצים להשלים איתה, וקשיים חברתיים, חרמות ומחסור בתכנים ערכיים מולידים דור שלם שמדאיג הורים ומחנכים כבר יותר מדי שנים.

הרב זמיר כהן מדבר בראיון מיוחד על פתרון שמפיח תקווה בלבבות, וכבר הוכיח את עצמו – רשת בתי הספר מבית הידברות: מצוינות, ערכים ולמידה בשיטת פינלנד סקול לילדים שהוריהם אינם דתיים בהכרח.

לפני שנדבר על רשת בתי הספר ועל הסניפים החדשים שנפתחים, האם יוכל הרב לתאר את התופעה ואת ממדיה כפי שהוא רואה אותה לאורך השנים?

"מדובר במצב חמור. ילדים סובלים מקשיים רגשיים וחברתיים, חלקם מתנהלים ללא כבוד להורים ולזולת משום שאיש אינו מדריך אותך לכך כראוי בבתי הספר, הצימאון לערכים גובר, ולא פעם צוותי החינוך עומדים מול שוקת שבורה בלי יכולת לפתור את הבעיה מהשורש. מובן שהתופעות האלו משפיעות על יכולת הלמידה הבריאה, ומתפתחות הפרעות קשב וריכוז שאינן תורמות למצב.

 

לא גזירת גורל: "ישנם בתי ספר מצוינים שמחנכים לערכים"

"ישנם הורים שמשלימים עם המצב הנורא הזה, אלא שישנם מקומות רבים, בתי ספר מצוינים, שמחנכים לערכים ברוח היהדות. הילדים מאוזנים, גדלים עם שמחת חיים, גדלים על יסודות של 'איזהו מכובד – המכבד את הבריות', 'כבד את אביך ואת אמך', דחיית סיפוקים, שליטה ביצרים, התנהלות חברתית נאותה, והילדים נעשים חלק מחברה איכותית עם נתינה ועם רגישות לזולת.

"זו בעצם הסיבה שהוקמה רשת בתי הספר החדשה מבית הידברות. הסניף הראשון באשדוד שקיים כבר כשנתיים, מוכיח את עצמו בצורה נפלאה מתגובות ההורים ומשמחת החיים של הילדים. לילדים יש חשק ללמוד, והם מגלים רצון ושמחה להגיע לבית הספר. אלו דברים בסיסים מאוד שחשובים לילדים, וזו בשורה טובה שמכאן אנחנו מקווים בע"ה להרחיב אותה לכל רחבי הארץ."

עונת הרישום בעיצומה. לצד סניף אשדוד נפתחים לשנת הלימודים תשפ"ד סניפים בטבריה ובטירת כרמל. בע"ה ייפתחו סניפים נוספים בהתאם לביקוש. בואו להתרשם לחצו כאן או התקשרו 9057*

האם הרב יכול לספר על מקרים שבהם הורים שיתפו אישית את הרב על הקשיים שלהם?

הרב מספר על אם שהגיעה אליו, שבורת לב. "מתברר שבזמן שהאמא עדיין היתה בעבודה, בנה בכיתה ג' כבר חזר מבית הספר.

 

אלימות, חרמות, ומשברים נפשיים של ילדים: "ביד ההורים למנוע זאת"

"האינטרנט 'השגיח' עליו עד שובה מהעבודה, והאמא היתה בטוחה שעל ילד טוב כל כך ודאי שאפשר לסמוך. מהר מאוד התברר שהילד הפך אלים ומתעלל כלפי חבריו, לאחר שמצא היכן להביא לידי ביטוי את מה שראה במחשב. הילד אמלל ילדים אחרים, והאמא לא האמינה: ילד כל כך טוב, כל כך עדין, מבחינתה. איך ייתכן שהוא הגיע לרמות כאלה?

"כך גם סיפורים על ילדים וילדות שעברו נידויים חברתיים, הגיעו למשברים נפשיים כל כך קשים, אבל ביד ההורים למנוע מראש על כל פנים, ולעשות כל מה שבידם כדי למנוע עד היכן שידם מגעת על ידי כך שרושמים את הילדים למקומות נכונים, שבהם מחנכים את הילדים לערכים."

מה הרב מציע לאותם הורים השואפים להקנות לילדיהם חינוך עם זיקה למסורת וחיבור חם ליהדות, אף שההורים בעצמם אינם מוגדרים חרדים או דתיים?

"הניסיון מוכיח שגם הורים לא דתיים, ששלחו את ילדיהם לחינוך תורני, הילדים הבינו למשל ש'גם אם אבא בלי כיפה, ואני עם כיפה, אולם כמו שאני הולך לבית הספר, ומכין שיעורי בית ואבא לא יוצא ללימודים ואינו אמור להכין שיעורי בית, כי אבא זה אבא, ואני ילד', כך הילדים גם מקבלים את העניין של ההופעה של עצמם אל מול הופעת ההורים בתלבושת הבית ספרית. כך בשעות הלימודים. אחרי הצהרים כשמגיעים הביתה, כל בית מנהל את הדברים כרצונו."

 

שתי מורות בכיתה, עד 25 תלמידים, אנגלית בכיתה א', יוגה ואלקטרוניקה

הרב, הדברים נשמעים מעודדים מאוד. נשמח לשמוע מפי הרב מה כל כך מיוחד בשיטת החינוך הזו שמובילה למצוינות גם בהישגים הלימודיים של הילדים ביחס לבתי הספר הממלכתיים?

"מלבד עצם ההשקעה ברמת לימודים גבוהה, כאשר בבתי הספר שמים דגש בלי פשרות על יחס אוהב ומכבד לכל תלמיד ותלמידה, וישנה השקעה מרובה באמצעים מגוונים בכל הנושא של ערכים, וכל מה שבונה את אישיותם של התלמידים, המוטיבציה האישית להשקיע בלימודים עולה פלאים. יש להדגיש שתוכנית הלימודים של 'רשת מעוף' כוללת לימוד של כל המקצועות על פי דרישות משרד החינוך, אך ההבדל טמון בשיטת הלימוד וברכישת הידע, וכמובן בשמחת החיים.

"במקצועות היסוד ישנן שתי מורות בכיתה, מספר התלמידים בכיתה הוא עד 25, החל מכיתה א' מתקיימים שיעורי אנגלית, ושיעורי העשרה נוספים לגוף ולנפש הם חלק בלתי נפרד ממערכת השעות".

הרב מסיים בקריאה מרגשת להורים ומברך אותם: "גם אם ההורים אינם שומרי מצוות ואפילו לא עדיין לא שומרים שבת, ייטיבו לעצמם ולילדיהם וירשמו את ילדיהם לבתי ספר תורניים, שבהם יקבלו ערכים יהודיים שילוו אותם לכל החיים, ערכי מוסר ותרבות ורמה לימודית גבוהה, עם הישגים הרבה יותר גבוהים מבתי הספר הממלכתיים. ובפרט הריני להמליץ על בתי הספר המיוחדים של רשת מעוף, ויזכו בעזרת ה' לרוות נחת מילדיהם."

 

הורי בית ספר "פינלנד סקול" באשדוד משתפים:

לורן, אמא של עידן: "אנחנו לא משפחה חרדית, ולא דתית. אנחנו משפחה שבאה לפה כי היא רוצה את ההצלחה של הילד שלה."

בת-חן, אמא של מאי: "הבת שלי, כשהיא מדברת לאחיה הקטן היא מסבירה שהמורה אומרת ככה, והמורה אומרת ככה, והיא ממש מיישמת דברים בבית."

רות, אמא של מיקה: "הילדה בבוקר קמה, אומרת 'מודה אני', מתארגנת בשמחה, ורוצה להגיע כבר לבית הספר, כמה שיותר מהר. אני רואה ילדה שמגיעה הביתה שמחה, ילדה שרוצה ללמוד, ילדה שרוצה להמשיך לעשות."

 

עונת הרישום בעיצומה. לצד סניף אשדוד נפתחים לשנת הלימודים תשפ"ד סניפים בטבריה ובטירת כרמל. בע"ה ייפתחו סניפים נוספים בהתאם לביקוש. בואו להתרשם לחצו כאן או התקשרו 9057*

תגיות:רישום לבית ספרהרב זמיר כהןחינוך ילדיםפינלנד סקול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה