בריאות ותזונה

דיאטת קיטו? מחקר חדש מזהיר מפני 3 תופעות הלוואי שעשויות להתפתח ממנה

בשנים האחרונות גוברת הכמיהה להשלת קילוגרמים עודפים מהגוף בצורה מהירה. אחת הדיאטות היותר פופולריות היא דיאטת חלבונים או בשמה הנפוץ יותר 'דיאטת קיטו' - אלא שמחקר חדש מצא שלוש תופעות לוואי הרסניות ביותר שיכולות להתפתח כתוצאה ממנה

אא

בשנים האחרונות גוברת הכמיהה להשלת קילוגרמים עודפים מהגוף בצורה מהירה. אחת הדיאטות היותר פופולריות היא דיאטת חלבונים או בשמה הנפוץ יותר 'דיאטת קיטו' - אלא שמחקר חדש מצא שלוש תופעות לוואי הרסניות ביותר שיכולות להתפתח כתוצאה ממנה. 

לפני שנעמיק את הדיבור על שלושת התופעות הללו, נדגיש ונאמר כי כל דיאטה וכל תזונה שאינה מאוזנת, עשויה לגרום לתופעות לוואי שונות. 

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת פנסילבניה ושתוצאותיו פורסמו באיגוד הלב האמריקני (AHA) - מצא כי בדיאטת קיטו, שמעודדת צריכת חלבונים מן החי בלבד במהלך ימי הדיאטה - מעודדת פריחה של שלוש תופעות לוואי עיקריות: אבנים בכליות, בחילות והקאות ונדודי שינה. 

נתחיל מהסוף: נדודי שינה

מאמר ארוך של 'בעד' ו'נגד' הדיאטה הקטוגנית (בקיצור קיטו) מביא כי צריכת כמויות גדולות של חלבון מן החי גורמת לתחושת שובע, ומכאן שלגוף קל יותר לרדת במשקל כי הוא בעצם לא מתגעגע לפחמימות וסוכרים. מאידך, החיסרון הבולט הוא עייפות ונדודי שינה שיכולים להיווצר כתוצאה מכך. אנשים רבים קשה מאוד לעמוד בדיאטה הזו מכיוון שהיא 'מעייפת' את הגוף מהר יותר, ואדם שאוכל כמויות גדולות של בשר מן החי - מרגיש שהוא עייף כל הזמן. 

אבנים בכליות

רמה גבוהה מדי של חלבונים מן החי יכולה להכביד על הכליות ומכאן ועד להיווצרות של אבנים בכליות, הדרך קצרה. 

בחילות, הקאות או בעגה המקצועית: שפעת קטוטית

תחת מטריית המילים 'שפעת קטוטית' נמצאות תופעות כמו בחילות, הקאות, ריח של אצטון מהפה, וכאבי ראש וחולשה כללית, שנובעות מעלייה של רמת החומציות בדם. 

אז לשאלת השאלות - כמה חלבון צריך לצרוך בכל יום?

כמובן שהדבר תלוי בגיל, מין האדם, משקל גופו וסגנון החיים שלו - אם הוא פעיל מבחינה גופנית או לאו. כיום ההנחיה עומדת על 0.8 גרם לק"ג לאדם בריא. יש החולקים על הכמות הזו ואומרים שאדם שהוא פעיל מבחינה גופנית צריך לצרוך הרבה יותר חלבון - בערך 1.2 ועד 2 גרם לכל ק"ג. 

בכל מקרה ההנחייה הגורפת היא שנשים הרות ומניקות, ואנשים שאינם בריאים - חייבים להיוועץ ברופא ולקבל החלטות מושכלות, באשר לדיאטות כאלה ואחרות. 

תגיות:חלבוניםדיאטת קיטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה