ל"ג בעומר

"קם מכיסא הגלגלים והחל ללכת": הישועה שאירעה בזכות רבי שמעון בר יוחאי זיע"א

סיפורי מופתים רבים מיוחסים לתפילות בציונו של רבי שמעון בר יוחאי. קבלו אחד מרגש במיוחד שסופר על ידי חסיד בשם אהן לבל

אא

קם מכיסא הגלגלים והתחיל ללכת

סיפור מפורסם ביותר של הצלה בזכות רבי שמעון בר יוחאי זיע"א, כפי שסופר על ידי חסיד בשם אהרן לבל - שראה את המעשה בעיניו: זה קרה בשנת תשכ"ג, לאיש מעדות הספרדים שעבד בתחנת דלק במרכז הארץ. באותם זמנים הרפואה לא הייתה מתקדמת כמו שהיא היום, וכשאותו עובד התעלף במהלך העבודה, הוא הובהל לבית החולים ושם, למרבה הצער, הרופאים לא יכלו לעזור. מצבו הוחמר תוך ימים אחדים וגופו הפך למשותק. 

כך שכב בבית החולים במשך שנתיים, מבלי שאיש יוכל לעזור ושוחרר לבסוף לביתו כשהוא בכיסא גלגלים. 

ואז הגיע חודש  אלול, חודש הרחמים והסליחות - ובלבו של העובד גמלה ההחלטה לנסוע ביחד עם חבריו למירון, כדי להתפלל בציון הרשב"י ואולי בזכותו להיוושע מצרתו. חבריו נרתמו מיד למשימה, ולקחו אותו למירון כשהוא ישוב בכיסא הגלגלים. 

במשך כל היום הוא התפלל בדמעות על הציון של רבי שמעון ובנו אלעזר, ומי שראה אותו לא יכול היה להתעלם מכאבו של האיש בכיסא הגלגלים, שזעק מתוך קירות לבו לישועה. 

במשך כמה ימים ישב האיש בציון וזעק בדמעות שליש. במקום הייתה באותו זמן קבוצה גדולה של בחורים מירושלים, שאחד מהם הוא אותו רבי אהרן לבל. הם ראו אותו ודיברו איתו. באחד הימים ראו הבחורים את אות המופת שאירע בזכות רבי שמעון: לדברי הרב לבל, האיש ניסה לקום מכיסא הגלגלים לעיני קבוצת הבחורים ולעיני הקהל שעודד אותו, וראה זה פלא - הוא פסע מספר פסיעות והחל ללכת ללא סיוע מצד האנשים שסביב. 

תגיות:רבי שמעוןהשגחה פרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה