הידברות לנוער

הידברות לנוער: "חלמתי חלום רע, יש לזה משמעות?"

מה עושים אחרי חלום שהשאיר תחושה קשה, והאם ישנה סגולה נגד חלומות רעים?

  • ט"ז אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למי מאיתנו לא יצא לחלום חלום כל כך לא נעים, שאחריו אפילו לא רצינו לחזור לישון. והשאלה שישר מזנקת לראש אחרי אותו חלום רע היא – האם זה יתגשם? האם החלום מבשר רעות? אז האם באמת יש ממה לחשוש, ומה בכל זאת אפשר לעשות כשישנה תחושה קשה במיוחד?

רובם המכריע של החלומות הוא תוצר של המחשבות שלנו, של דברים שראינו או שמענו בימים האחרונים, או של פחדים עמוקים שיש לנו. החלום הוא לרוב לא יותר מאשר פורקן של התודעה שלנו. וכן התלמוד מבהיר שחלומותיו של האדם משקפות חוויות שעבר או מחשבות פנימיות שיש לו - "אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו" (מסכת ברכות).

החלום יכול לשמש גם ככלי להכרה עצמית. איך בדיוק? החלום מהווה שביל גישה את החלק העמוק יותר בנפש שלנו – תת ההכרה, ומציף אל המודעות שלנו חלקים רגשיים שחבויים בנו ואנחנו לא מודעים אליהם. אם ננתח את החלומות ונבחן אותם, נוכל לנסות להבין את עצמנו בצורה טובה יותר – מה עוצר אותנו? מה מטריד אותנו? האם ישנו תמרור אזהרה בדרך שאנו הולכים בה? מה אנחנו באמת רוצים מעצמנו? ועוד.

ואם בכל זאת מוטרדים מהחלום הרע אז ניתן לעשות 'סדר הטבת חלום', בו ניתן פירוש טוב לחלום ועל ידי כך מהפכים את החלום מרעה לטובה. זאת מכיוון שהחלום הולך אחר הפירוש הניתן לו ומשפיע על הגשמת החלום לטובה, כפי שמובא בגמרא "כל החלומות הולכים אחר הפה". כדי לעשות סדר הטבת חלום צריך שלושה אנשים, כמעין בית דין, וסידור שבו מופיע הנוסח.

כמו כן, כדאי לדעת שישנה סגולה ידועה למניעת חלומות רעים, והיא לקרוא לפני השינה 'קריאת שמע שעל המיטה' עם ברכת המפיל, כפי המופיע בסידור.

איך אפשר לדעת אם החלום הוא מהנפש והדמיון או חלום אמת? הרב זמיר כהן מלמד מהם שלושת הסימנים לחלום אמת:

 
האם ניתן לצפות עתידות באמצעות חלום, והאם המתים יודעים מה קורה עם החיים? הרב זמיר כהן בקטע קצר ומחכים:

קראו גם:

5 חלומות נפוצים והמשמעות שלהם

תגיות:חלומותהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה