חלומות

5 חלומות נפוצים והמשמעות שלהם

חלמת שאתה מגיע למבחן, ולא זוכר כלום מהחומר? חולם שמישהו רודף אחריך, או שפספסת את האוטובוס? הנה פרשנויות לחלומות הכי נפוצים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החלומות מתחלקים לשני סוגים – חלומות הנובעים מתת ההכרה של האדם, וחלומות בעלי מסרים מעולם האמת.

ישנם חלומות המגלים עתידות, ולכך ישנן עדויות רבות. הרב זמיר כהן מסביר על פי דברי הרמח"ל כי בעת השינה הרובד הנמוך שבחלק הרוחני של האדם – הנפש – נשאר בגוף, ואילו החלקים הגבוהים של הנשמה עולים מעלה, ולכן בזמן השינה האדם יכול לקבל מסרים מעולם האמת.

אומנם, רובם של החלומות נובעים מתת הכרתו של האדם – פחדים ולחצים, דאגות וטרדות, נושאים בהם האדם עוסק רבות, חשקים ורצונות. חז"ל מציינים כי רוב רובם של החלומות נובעים מהרהורי האדם, כפי שמובא בגמרא: "אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו" (מסכת ברכות, דף נה, עמ' ב). בדרך כלל חלומותיו של האדם הן תוצר של המחשבות והמעשים בהם עסק במהלך יומו ולא גילוי עליון. והנה לשון 'ספר החסידים': "כל שנכספה נפשו למקום או לעשות דבר אחד וכל נפשו שם, בחלומו יראה מאותה דוגמה, וכל אלה חלומות וכיוצא בהן אינן מחלומות שמגיד המלאך, אלא מתוך הרהורין רואה אף בחלומו דוגמתן" (ספר החסידים, סימן שפ"ב).

הנה חמשת החלומות הכי נפוצים והמשמעות שלהם:

נפילה

על פי פסיכולוגים, חלום על נפילה מעיד על פגיעות, חוסר ביטחון או תמיכה בחיינו. כמו כן, חלום זה מייצג פחד מאובדן שליטה, חוסר שליטה מול התמודדות קיימת, או פחד מאובדן של דבר חשוב בחיים בתחום כלשהו, כגון: בריאות, מקום עבודה, ממון וכו'. ייתכן ואתם מרגישים אי וודאות לגבי עתידכם.
כמו כן, חלום מסוג זה יכול להעיד על תחושת כישלון או אכזבה של החולם. ייתכן ומדובר בכישלון בהשגת יעד שהצבתם לעצמכם, וייתכן כי מדובר בתחושה הנובעת מכך שלא עמדתם בציפיות של אחרים מכם.

 

כישלון בבחינה או בעמידה מול קהל

מכירים את החלום שאתם מגיעים לבית הספר לבחינה, ושכחתם להתכונן או שאתם לא זוכרים כלום מהחומר? והכי מוזר, שאתם ממזמן כבר לא תלמידי בית ספר. לחלום זה יש כמה פרשנויות. הוא יכול להעיד על לחצים או דאגות שיש לנו, וכן יכול להעיד על פחד מכישלון בתחומים שונים בחיים. חלום זה מעיד שקיים רצון עמוק בנפשו של החלום להיות מוצלח, במיוחד בהשוואה לאחרים.
חלום בו עומדים מול קהל מעיד על חשש מפני חשיפה של רבדים פנימיים ואישיים שלכם.

 

רודפים אחריי

האם קיים משהו בחייכם שאתם מדחיקים? מנסים לברוח ממנו? חלום זה יכול להעיד על חלק באישיותכם שאתם מתכחשים לו, על אדם מסוים שאתם מנסים לחמוק ממנו, על סיטואציה או תחושה מסוימת שאתם בורחים ממנה, רגשות שלא התגברתם עליהן או פחדים שאינכם מסוגלים לעמוד מולם. כמו כן, ייתכן כי קיים נושא לא פתור מעברכם ש"רודף" אתכם. לרוב, חלום זה מעיד כי קיים נושא מסוים בחייכם שאתם בורחים מלהתמודד עמו.

 

הריון ולידה

חלום על הריון או לידה לא מבשר שהגיע הזמן ליצור קשר עם דולה, אבל בהחלט מבשר על משהו חדש שהולך להופיע בחייכם. הריון מסמל צמיחה חדשה, התפתחות, וזה יכול להופיע בכל תחום – פרויקט חדש, מעבר מגורים, מציאת הזיווג והקמת בית ועוד.

 

איחור או פספוס אוטובוס/רכבת/טיסה

אם בחלום אתם בדיוק פספסתם את הרכבת או מאחרים לפגישה עסקית חשובה, כנראה שאתם חשים בחייכם תחושת פספוס והחמצה, או פחד מפני החמצה של דבר חשוב, וזה יכול לבוא לידי ביטוי בכל תחום: מערכת יחסים עם בן הזוג או הילדים, הרגשת פספוס בתכלית החיים או עבודת השם, מימוש עצמי ועוד. ייתכן ואתם חשים שאתם לא מנצלים כראוי הזדמנויות הנקרות בדרככם. אם חלמתם חלום זה, ייתכן ותת ההכרה מסמן לכם שהגיע הזמן לארגן מחדש כמה דברים בחייכם על פי סדר העדיפויות האמיתי שלכם.

קראו גם:

"חלמתי חלום רע" – מהו סדר הטבת חלום, ומהן הסגולות למניעת סיוטים?

תגיות:חלוםחלומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה