סלבס בהתחזקות

קובי פרץ: "גדולי ישראל נהגו תמיד במידת הרחמים בכל בריה"

הזמר במסר חשוב לעוקביו מפרשת השבוע: "דרכם של עם ישראל הכשרים לרחם על הבריות ובמיוחד על העניים והאביונים, היתומים והאלמנות המשוועים לעזרה"

  • ט"ז אייר התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הזמר קובי פרץ נוהג מדי פעם לפרסם פוסטים בנושאי קדושה. כעת מפרסם הזמר פוסט מרגש מפרשת השבוע, אמור.

"אנו לומדים על החובה לנהוג במידת הרחמים כלפי כל אדם וכל בריה בעולם, כפי שנאמר: 'ושור או שה, אותו ואת בנו לא תשחטו ביום אחד'", כתב פרץ. "וכתב הרמב"ם: הסיבה שאסור לשחוט את שניהם ביום אחד, בכדי ללמדנו שלא יהיה לנו 'לב אכזר', שלא נשחט את הבן לעיני אימו, כיון שיש לאם מזה צער עצום ודאגה גדולה. לכן באה התורה הקדושה לנטוע בליבנו את 'מידת הרחמנות' - כדי שלא נתאכזר".

עוד הוסיף פרץ: "על מעלת 'מידת הרחמים' מסופר על הצדיק הקדוש רבי משה לייב מסאסוב זצ"ל, שפעם ראוהו תלמידיו בשוק של הבהמות נושא דלי של מים, ומשקה ממנו את הפרות והעגלים. וכששאלוהו לפשר מעשיו השיב להם: 'הבעלים של הפרות והעגלים הללו שכחו כנראה מרוב הטרדות שלהם להשקותם, ולכן דואג אני להם כיון שיש כאן עניין של צער בעלי חיים'".

"ממעשה נפלא זה עלינו ללמוד כיצד 'גדולי ישראל' נהגו תמיד במידת הרחמים לכל בריה", סיכם פרץ. "וכך היא דרכם של עם ישראל הכשרים לרחם על הבריות ובמיוחד על העניים והאביונים, היתומים והאלמנות המשוועים לעזרה. ורק בזכות כך נזכה בקרוב להיגאל ברחמים גדולים ונזכה לבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן. רק להודות לקדוש ברוך הוא!".

תגיות:קובי פרץסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה