חדשות בעולם

רוסיה מאשימה: ארצות הברית עומדת מאחורי ניסיון ההתנקשות בפוטין

דובר הקרמלין הרוסי התייחס לניסיון האחרון לתקוף את מעונו של הנשיא הרוסי באמצעות כטב"ם ממולכד: "החלטות על התנקשויות מתקבלות בוושינגטון ולא בקייב". דובר משרד ההגנה האמריקאי: "שקר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוסיה האשימה היום (חמישי) כי ממשלת ארה"ב היא העומדת מאחורי מתקפת הכטב"ם על הקרמלין, שלטענתה נועדה להתנקש בחייו של הנשיא ולדימיר פוטין. בהודעה שפרסם דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב נאמר: "אנחנו יודעים שההחלטות על ההתנקשויות מתקבלות בוושינגטון ולא בקייב. ארה"ב מחליטה על הדרך ואוקראינה מבצעת".

כזכור, רוסיה דיווחה שלשום כי מערכת ההגנה האווירית השמידה כטב"ם ממולכד, שלטענת הרוסים זוהה כאוקראיני, בקרבת המעון הרשמי של נשיא רוסיה. ממשלת אוקראינה הכחישה את המיוחס לה, ודרשה מרוסיה להציג את שרידי הכטב"ם. הרוסים השיבו כי הכלי הממולכד הושמד לחלוטין. האמריקאים הצטרפו לדרישה וציינו כי ייתכן והניסיון עליו דיווחה רוסיה "מפוברק".

ג'ון קירבי, דובר משרד ההגנה האמריקאי, הגיב להאשמות של רוסיה: "שקר. ארה"ב לא מעורבת. אלו האשמות בלי בסיס".

ארה"ב הודיעה היום כי תספק לצבא אוקראינה סיוע צבאי בשווי 300 מיליון דולרים, שמורכב מתחמושת וטילי תקיפה. על פי דיווחים זרים, הצבא האוקראיני מתכונן למתקפת נגד בשבועות הקרובים על עמדות צבא רוסיה בדרום ובמזרח אוקראינה. הלחימה באזור זה נמשכת והחמירה בימים האחרונים.

הרוסים ממשיכים לנסות לכבוש את העיר בחמוט ומספר כפרים בסביבתה, ובמקביל מפגיזים מעת לעת את קייב, כפי שאירע הלילה, וכן ערים נוספות במרכז אוקראינה.

הצבא האוקראיני אישר היום כי החל השבוע להשתמש במערכת ההתרעה הישראלית "צבע אדום", לזיהוי תקיפת טילים. התקשורת האוקראינית כינתה את המערכת "מצילת חיים".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה