חדשות בארץ

ליאו די על חיסול המחבלים: "הייתי רוצה לשאול אותם שאלה אחת"

האב ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע הרצחני בבקעת הירדן הגיב על חיסול המחבלים: "ירדה סכנה מעם ישראל". במערכת הפוליטית מברכים על החיסול: "כוחות הביטחון פעלו באומץ לב ובגבורה"

  • י"ג אייר התשפ"ג
(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

כוחות הביטחון חיסלו הבוקר (חמישי) את המחבלים שרצחו את לוסי די הי"ד ובנותיה מאיה ורינה הי"ד בפיגוע הרצחי בבקעת הירדן בחול המועד פסח.

ליאו די, אבי המשפחה השכולה, וכן פוליטיקאים רבים, הגיבו לחיסול ובירכו את כוחות הבטחון על סגירת המעגל והמבצע שבחסדי שמים הצליח.

'יותר מנחם שירדה סכנה מעם ישראל", אמר ליאו. "אם המחבלים היו נתפסים חיים הייתי רוצה לשאול אותם למה הם עשו את זה? מה החזון שלהם לעולם טוב יותר? ביקשתי משב"כ לשוחח עם משפחותיהם ולשאול אותם אותה שאלה. אני מודה לכוחות הביטחון, שמח שחיילים לא סיכנו את עצמם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את מערכת הביטחון על חיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע ירי. "הבוקר באנו חשבון עם רוצחי לוסי, מאיה ורינה די זכרונן לברכה. המסר שלנו לאלה שפגעו בנו, ולמי שמנסים לפגוע בנו, יקח יום, שבוע או חודש - היו בטוחים שנבוא אתכם חשבון. אין זה משנה היכן תנסו להסתתר - נמצא אתכם. מי שפוגע בנו - דמו בראשו'', אמר נתניהו והוסיף: ''אני מבקש להודות לגופי הביטחון וללוחמינו האמיצים שפעלו לילות כימים כדי לבוא חשבון עם המרצחים".

חבר הקבינט המדיני בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בירך על חיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די. ''מברך את כוחות הביטחון שאחרי מרדף ארוך פעלו באומץ וגבורה בלב שכם וחיסלו את המחבלים שרצחו את לוסי די ושתי בנותיה מאיה ורינה הי"ד'', אמר סמוטריץ'. ''המעגל נסגר, ושוב הוכח כי כל מחבל שיפעל נגדנו - דמו בראשו ונדע להגיע אליו ולסגור עימו חשבון''.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: ''משבח את כוחות הביטחון, ימ"מ ומשמר הגבול של משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, על חיסול המחבלים המתועבים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די הי"ד. אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם''.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח את הכוחות שנטלו חלק בפעולת חיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע הירי לפני כחודש בבקעת הירדן. ''עוד ביום הפיגוע אמרתי כי לא נעצום עין ולא נשקוט עד אשר נסגור מעגל ונגיע אל המחבלים. את אותם הדברים אמרתי גם באופן אישי לאבי המשפחה ליאו די במהלך ביקור ניחומים בביתו עוד בימי השבעה.

''היום בתום מאמץ מודיעני שבו נטלו חלק כל כוחות הבטחון בהם צה"ל, שב"כ, הימ"מ ומג"ב המעגל נסגר והמחבלים חוסלו. שוב הוכח כי ידה הארוכה של מערכת הבטחון מגיעה בעבודה נחושה לכל מי שעוסק בטרור רצחני. ברצוני לשבח את המקצועיות ושילוב הזרועות בין צה"ל שב"כ משטרת ישראל ומג"ב אשר מוביל לא אחת לסיכולם של מעשי טרור מתוכננים והתארגנויות טרור והבוקר יכולות אלו הובילו לחיסול המחבלים ומעצר המבוקש", כך המפכ''ל.

שר הביטחון יואב גלנט בירך על חיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע ירי: ''הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסול חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע הנתעב בחמרה בו נרצחו האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה די. כפי שהבטחתי לליאו, אב המשפחה, ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מחבל''.

שר התפוצות עמיחי שיקלי מהליכוד: ''מברך את כוחות צה"ל שב"כ וימ"מ על חיסול מחבלי חמאס, רוצחי לוסי די ושתי בנותיה. אין נחמה, אבל זו סגירת מעגל חשובה''.

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד מסר: ''כל הכבוד לכוחות הביטחון שחיסלו הבוקר את המחבלים שרצחו את בנות משפחת די. כעת יש להרוס במיידי את בתי הרוצחים ולהעביר במיידי את החוק לגירוש משפחות המחבלים''.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק מסרה: "מברכת את כוחות הבטחון שלנו על חיסולם של הרוצחים הנתעבים, שרצחו אם על בנותיה".

שר הביטחון לשעבר ח"כ בני גנץ בירך את צה"ל, שב"כ והימ"מ על חיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די: ''הפעולה הזו היא עוד הוכחה שצה"ל ממשיך לשמור על חופש הפעולה ביהודה ושומרון. מאז הפיגוע, משפחת די עושה את הדבר הנאצל ביותר - מול פני הרוע שהתגלו אליהם, הם מפיצים אחדות ואהבת חינם בעם. זהו סמל הניצחון החשוב ביותר שלנו מול הטרור. יהי זכרן של לאה, רינה ומאיה ברוך''.

ח"כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי בירך על חיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די: ''מברך את הלוחמים ואת צה"ל, השב"כ והימ"מ על הנחישות ועל הפעולה הנועזת. ישראל תמיד גברה ותמיד תגבר על הרוצחים השפלים האלה, חסרי צלם אנוש''.

תגיות:פיגועמחבליםליאו די

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה