חדשות בארץ

בדירת מסתור בקסבה בשכם: חוסלו שני המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די הי"ד

כמעט חודש לאחר הפיגוע: הבוקר חיסלו כוחות צה"ל את שני המחבלים שרצחו את בנות משפחת די הי"ד

  • י"ג אייר התשפ"ג
שכם, אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)שכם, אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 12:20)

שני המחבלים שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די הי"ד חוסלו הבוקר (חמישי) בפעילות משותפת של שב"כ, מג"ב, ימ"מ וצה"ל.

המחבלים הם חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, שאותרו בדירת מסתור בקסבה בשכם. יחד עימם חוסל אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים.

עם התרחשות הפיגוע, לפני קרוב לחודש, החל מאמץ מודיעיני ומבצעי של שב"כ וצה"ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור. בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה הממוקדמת בלב הקסבה, בעיר העתיקה בשכם.

למקום נשלחים קודם כל המסתערבים, שהתחפשו בין היתר גם לנשים. מיד אחריהם, נכנסו עוד כוחות של צה"ל, שב"כ, מג"ב וימ"מ. בסך הכל השתתפו 200 לוחמים בזירה. 

הכוחות השתמשו ברימון הלם שהוטל על בית המחבלים מרחפן, מה שהוביל לטענות של הפלסטינים ברשתות החברתיות כי המחבלים חוסלו על ידי רחפן מתאבד שהכניסו הכוחות לתוך המבנה בו הם שהו. בדירת המסתור אותרו שני רובי M16 וקלצ׳ניקוב.

בהודעה משותפת לשב"כ, משמר הגבול וצה"ל נמסר: "במהלך פעילות משותפת של הגופים במרחב חטיבת שומרון, נהרגו חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, הרוצחים של לאה (לוסי), מאיה ורינה די הי"ד. בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש נהרגו 2 הרוצחים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ'ניקוב".

ליאו די, בעלה של לוסי ואביהן של מאיה ורינה, הודה למערכת הביטחון על סגירת המעגל במבצע מוצלח בקסבה של שכם: ''יותר מנחם שירדה סכנה מעם ישראל. אם המחבלים היו נתפסים חיים הייתי רוצה לשאול אותם למה הם עשו את זה? מה החזון שלהם לעולם טוב יותר? ביקשתי משב"כ לשוחח עם משפחותיהם ולשאול אותם אותה שאלה. אני מודה לכוחות הביטחון, שמח שחיילים לא סיכנו את עצמם".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי הודה למערכת הביטחון על החיסול: ''בשם תושבי אפרת אני מודה לחיילים ולמפקדים על העשייה הבלתי פוסקת למעננו. יחד נמשיך לחבק את בני משפחת די להתחזק כקהילה ולחזק את היישוב, עמידתנו הזקופה לצד חיסול המחבלים הם המענה הטוב ביותר לטרור''.

שר הביטחון יואב גלנט בירך על חיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בפיגוע ירי: ''הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסול חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע הנתעב בחמרה בו נרצחו האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה די. כפי שהבטחתי לליאו, אב המשפחה, ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מחבל''.

שר התפוצות עמיחי שיקלי מהליכוד: ''מברך את כוחות צה"ל שב"כ וימ"מ על חיסול מחבלי חמאס, רוצחי לוסי די ושתי בנותיה. אין נחמה, אבל זו סגירת מעגל חשובה''.

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד מסר: ''כל הכבוד לכוחות הביטחון שחיסלו הבוקר את המחבלים שרצחו את בנות משפחת די. כעת יש להרוס במיידי את בתי הרוצחים ולהעביר במיידי את החוק לגירוש משפחות המחבלים''.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק מסרה: "מברכת את כוחות הבטחון שלנו על חיסולם של הרוצחים הנתעבים, שרצחו אם על בנותיה".

ח"כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי בירך על חיסול המחבלים שרצחו את בנות משפחת די: ''מברך את הלוחמים ואת צה"ל, השב"כ והימ"מ על הנחישות ועל הפעולה הנועזת. ישראל תמיד גברה ותמיד תגבר על הרוצחים השפלים האלה, חסרי צלם אנוש''.

תגיות:שכםמשפחת די

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה