בריאות ותזונה

בהריון? זו ההפרעה המוכרת שתוקפת אחת מתוך חמש נשים לאחר לידה 

האם הפרעה כפייתית (OCD) יכולה לתקוף גם נשים אחרי לידה? מחקרים חדשניים בנושא טוענים שכן, ולמרות שמדובר בתופעה שאיש כמעט לא מדבר עליה, מסתבר שהיא מתרחשת אצל נשים רבות אחרי לידה

אא

האם הפרעה כפייתית (OCD) יכולה לתקוף גם נשים אחרי לידה? מחקרים חדשניים בנושא טוענים שכן, ולמרות שמדובר בתופעה שאיש כמעט לא מדבר עליה, מסתבר שהיא מתרחשת אצל נשים רבות אחרי לידה. 

כנשים, אנחנו לא פעם מתמודדות עם מצבים לא קלים בחיינו. כל תחנה מביאה איתה התמודדות, אבל ההתמודדות הזו - כך על פי יודעי דבר, עלולה להיות מסוכנת אם לא ערים לה ומטפלים בה בזמן. "אחרי הלידה, האישה חווה צניחה של ההורמונים והמוח מתקשה בוויסות ריגשי וחושי. כשמדובר בלידה שאינה לידה ראשונה, האישה כבר מכירה את עצמה ו'עובדת' על זה, אולם בלידה ראשונה אף אחד לא מכין אותך לצניחה הדרמטית הזו של ההורמונים. 

"אף אחד לא מכין אותך לטירוף שבו היום והלילה מתערבבים זה בזה, אף אחד לא יכול למנוע ממך את האובר-דאגה שיש לך כלפי העולל החדש שבבית. זה כאוס לכל דבר ועניין, לפחות עד שמתרגלים לבכי שקורא להחליף טיטול, לתת בקבוק או סתם לקבל חיבוק", אומרת פסיכולוגית קלינית שמתמחית בטיפול עם אימהות שעוברות הפרעה כפייתית (OCD) לאחר הלידה. 

הסכנה התמידית שמרחפת מעל אימהות שחוות OCD לאחר לידה היא לא רק מחשבות שליליות אובססיביות אלא גרימת נזק - בכוונה תחילה או בטעות, לתינוק. 

לדבריה, אצל נשים מהסוג הזה גוברות תופעות כמו בכי בלתי נשלט, תחושת בדידות ("אני לבד במערכה"), תחושה שאיש לא מבין אותה וכדומה - בלי קשר למצבה הפיזי או הריגשי-נפשי. עוד היא מוסיפה ואומרת כי "אחת מחמש נשים לאחר לידה יחוו את מה שאנחנו מכנים 'פרעות חרדה ומצבי רוח כפייתיים בתקופה הפרינטאלית' (זאת אומרת, הפרעות שקשורות להריון וללידה).

תגיות:לידההפרעהכפייתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה