חדשות כלכלה

יוקר המחיה: טרה, שטראוס, גד ודיפלומט מייקרות את מחירי המוצרים

אחרי שחברת תנובה ייקרה את מחיריהם של מוצרי החלב, גם חברות טרה, שטראוס, גד ודיפלומט הודיעו על התייקרות המחירים

  • י"ב אייר התשפ"ג
(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

גל התייקרות המחירים: לאחר שחברת תנובה הודיעה ללקוחותיה על התייקרות מוצרי החלב המפוקחים והלא מפוקחים, גם חברות טרה, שטראוס, גד ודיפלומט מייקרות את המחירים.

חברת טרה הודיעה היום (רביעי) כי היא תייקר את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים שלה בשיעור של עד 9%, לאחר העלאה של 8.28% במחירי המוצרים המפוקחים. בקבוק שוקו באריזה של ליטר יעלה ב- 5.49%, קוטג' ב-5.5%, שמנת לבישול 15% ב-5.5%, גבינת קרם שמנת ב-8.22%, שמנת מתוקה 32% ב-9.26%, גבינת לאבנה ב-9.26%.

גם חברת שטראוס הודיעה על עדכון מחירון מוצרי המחלבה לקמעונאים בשיעור ממוצע של 2.33%. המוצרים שיתייקרו הם מוצרי החלב המפוקחים וחלק מהמוצרים שאינם מפוקחים, כמו: חלב יטבתה לסוגיו שאינו מפוקח, גבינות סקי, יוגורטים, קוטג', שמנת חמוצה, שמנת להקצפה ומשקאות פרו. עדכון המחירים יכנס לתוקף החל מעוד שבוע.

גם מחלבת גד מעלה את המחיר של מוצרי מוצרי החלב בשיעור ממוצע של 5%. 

חברת דיפלומט הגישה בקשה למחירון חדש עם עלייה של עד 25% על המוצרים שלא התייקרו בהעלאה הקודמת. בין המוצרים: עוגיות אוראו ולוטוס, פרינגלס והיינץ ונוטרילון ב-7%.

במקביל, הבוקר הודיעה תנובה כי המחירון המעודכן של המוצרים המפוקחים יכנס לתוקף מחר וכי המחירון של המוצרים הלא מפוקחים יכנס לתוקף ביום ראשון, 7.5.2023. בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם הקמעונאי יעלה: יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג', גבינה צהובה על המדף גבינות מלוחות ועוד.

מתנובה נמסר כי העלייה במחירים היא בעקבות העלייה החדה במחיר החלב הגולמי ומדדים נוספים. "החלב הגולמי, מהווה רכיב מרכזי בעלות יצור מוצרי החלב (מעל 50% מעלות הייצור), ועומד נכון לרבעון השני של השנה על כ-2.43 שקלים לליטר. בשנתיים וחצי האחרונות עלה מחירו של החלב הגולמי בכ-50 אגורות, שמשמעותן תוספת של כ-450 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה, זאת בנוסף לעלייה במחירם של תשומות רבות נוספות בארץ ובעולם: חשמל, דלק, מים, ארנונה, חומרי אריזה ועוד", לשון הודעת החברה. 

 היכן נמצא הסוד של הברכה בכסף? ומה הקשר בין פרנסה לשמירת שבת? הרב זמיר כהן בקטע קצר ומחכים

 

תגיות:מוצריםיוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה