פעילות הידברות

הפחד של ההורים - מול עתיד הילדים

מה אני עושה עם הילדים שלי?! בדור שלי היה יותר דרך ארץ למבוגרים. איזה בית ספר מתאים לזוג מעורב דתי וחילוני? ומהי שיטת החינוך הפינית שהצליחה בעולם?

אא

משבר החינוך בארץ הולך ומחריף. בימינו, לשמוע על ילד שהתחצף למורה שלו זה דבר שבשגרה. מערכת החינוך מידרדרת בכל ממד אפשרי, גם בציונים אבל בעיקר במדד הערכים, והורים רבים שבורים ונבוכים, לאן הילד שלי נעלם בלילה? למה הוא לא מדבר אלי בדרך ארץ? איפה הערכים שאנחנו מייחלים להם כל כך? אז מה עושים?

הפתרון הרצוי

לכולנו יש חלומות. החלומות הוורודים כוללים ילדים מחונכים, עם דרך ארץ ומידות טובות וערכים, ילדים שמכבדים את השכנים, את החברים ואת הצוות החינוכי בבית הספר. בחלומות השחורים, אנחנו רואים את הילד שלנו מתנהג באלימות לאחים שלו, או לא יודע איך לכבד את השכנה המבוגרת, או בכלל מנותק לחלוטין מהסביבה וכולו שקוע במחשב שלו. שחור משחור.

הדור הצעיר בימינו מכור למסכים ולתוכן מקולקל, זו עובדה. שם הם קונים סלנג דיבור מחוצף והרסני, ומאבדים כל חיבור להורים ולמסורת. הורים רבים שוברים את הראש ומחפשים כל דרך להשפיע על הילדים, אבל כשהילד מחובר לחברה קלוקלת, ואין צוות חינוכי שיודע לחבר אותו לערכים הנכונים, זה כבר מאוחר מדי. עצוב לראות הורים לילדים קטנים בגיל 4-5 משוחחים עם חבריהם ומודים בצער, "הבן שלי קטן וחמוד, איזה כיף לי איתו, אבל מה יהיה איתו בעוד 3-4 שנים? או בעוד 10 שנים? אני כבר רואה שחורות, כבר מעכשיו הלב שלי שבור. אני יודע שהוא צועד לאותה תהום כמו ילדים רבים בדורנו, ואין לי שום פתרון!".

החלומות הוורודים כוללים גם את המעטפת, שהילד יהיה בבית ספר איכותי, עם צוות קשוב, חם ואכפתי, בלי הרבה ילדים בכיתה. לדמיין שיהיו לו 2 מורות בכיתה זה כבר נשמע מוגזם. חשובים לנו גם הערכים - יהדות, מסורת ומשמעות חגי ישראל. בנוסף חשוב לנו חינוך ברמה גבוהה, עם לימודים מקצועיים מלאים ברמת השכלה גבוהה. חשוב לנו מי הם החברים שלהם, חשובה לנו הסביבה שלהם. הורים רבים לא רוצים לשייך את עצמם למגזר מסוים. הם רוצים יהדות ומסורת בנוסף למצוינות, במקום שייתן להם מענה בהתאם למצבם כיום.

וכאן מתחילה הבעיה. האם קיים בית ספר שיגשים את כל החלומות האלו? יש פתרון אחד שעונה על כל המשאלות?

רשת בתי הספר מעוף - מצוינות, ערכים ולימוד בשיטת פינלנד סקול

לא תאמינו אבל מתברר שיש, והורים רבים כבר חווים את ההצלחה המסחררת. בית ספר ייחודי עם צוות חם ואכפתי, ערכים ומצוינות, סביבת לימודים תומכת ואוהבת, הצלחה מוכחת בכל התחומים - ועם שיטת הלמידה הפינית, שזכתה להצלחה רבה במדינות רבות בעולם.

בית הספר הראשון שנפתח בשיטה ובמתכונת הייחודית נמצא באשדוד ונפתח לפני שנה וחצי, וההצלחה שלו שוברת שיאים, עם רמה לימודית גבוהה בכל המקצועות. יש גם חוגים, כמו אלקטרוניקה, יוגה ורובוטיקה, שהם חלק בלתי נפרד ממתכונת הלימודים בבית הספר.

הילדים אוהבים לבוא לבית ספר ששמח לקבל אותם מדי בוקר בחיבוק ובאהבה. ההורים רגועים כשהם נפרדים מהם בשמונה בבוקר, ומאושרים לפגוש אותם כשהם חוזרים בצהריים. גם בבית הם רווים נחת מהחינוך המעולה שהילד מביא איתו מבית הספר אל הבית. ילדים שדואגים לאחים הקטנים, ומכבדים את סבא וסבתא, את הדודים והדודות ואת השכנים המבוגרים. כולם שמחים לראות את הבלתי יאמן, כיתות שלמות של ילדים שמתנהגים בדרך ארץ ובנימוס, ולומדים ברמה הטובה ביותר.

 

כללים למצוינות

בין כללי היסוד העיקריים בשיטת הלימוד הפינית נמצא הלימוד בשפה האנגלית כבר מכיתה א', תוך שימוש בשפה כשפת הלימודים, משנית כמובן לשפה העברית. בנוסף, ישנן שתי מורות בכיתה, וכמות התלמידים מוגבלת ל-25 תלמידים בכיתה בלבד!

גם בציוד טכני יש השקעה מרשימה. לימודי מחשב עם מחשב אישי לכל ילד, שיעורי אלקטרוניקה ורובוטיקה מלווים בערכת למידה אישית לכל תלמיד. כל זה הוא חלק ממארג שלם של הקפדה מדוקדקת על כל צעד ושעל של התלמיד בין כתלי בית הספר, מתוך מחשבה עמוקה מה נכון לו, מה טוב לו ומה יעצים אותו.

גם סביבת הלימודים עשירה ומושקעת, ונותנת את כל התנאים הנצרכים. בפינלנד סקול, חלק מהלמידה נעשית בישיבה בקבוצות, במרחבי למידה שלוקחים את התלמיד לחוויית לימוד שונה, ומקנים לו את כל הכלים להגיע הכי רחוק שאפשר.

 

עדויות מהשטח

אז מה זו השיטה הפינית המיוחדת?

בשיטת החינוך הפינית יש דגש מיוחד על לימוד חווייתי ומרתק מאוד, שמלווה בביצוע פרויקטים ובהתנסויות לימודיות שהתלמידים עורכים במהלך שעות הלימוד בבית הספר, דבר שהופך את התלמיד לאקטיבי ולשותף מלא בלמידה. על פי מחקרים, נמצא כי לימוד אקטיבי, בו התלמידים לוקחים חלק פעיל ויזום, הינו לימוד יעיל יותר. שיטת חינוך זו מעודדת את התלמידים לסקרנות, לחקר, לחשיבה יצירתית וליכולת פיתוח ופתרון בעיות.

בפינלנד סקול, שיעורי הבית הם לא תפקיד ההורים. שיטת החינוך הפינית רואה את הגורם האחראי להקניית חומר הלימוד, רק במוסד הלימודים עצמו וכלל לא בהורים. היא מביאה את התלמידים לרמת הישגים אישית, ללא צורך בעזרה מצד ההורה או במתן שיעורים פרטיים מחוץ לשעות הלימודים. בפינלנד סקול עריכת שיעורי הבית והלמידה למבחנים נעשית במסגרת שעות בית הספר.

יש להדגיש שתוכנית הלימודים של 'רשת מעוף' היא לימוד המקצועות על פי כל דרישות משרד החינוך, שקובע את המטרות הפדגוגיות, את ספרי הלימוד ואת רמת ההספק הנדרשת, אך ההבדל טמון בשיטת הלימוד ורכישת מיומנויות הלמידה.

 

קריאתו המיוחדת של הרב זמיר כהן

הגאון הרב זמיר כהן שליט"א, ראש ארגון הידברות, שמלווה באופן אישי את הרשת מיום היווסדה, אף פנה בקריאה לציבור בנושא:

 

בשיחה שקיימנו עם הרב זמיר כהן שליט"א, שמענו את דבריו הנלהבים על רשת בתי הספר הייחודית: "עם ישראל צריך להבין, חינוך הוא לא רק ידע וציונים, חינוך הוא בעיקר ערכים. עם ישראל הוא העם שהביא את מיטב הערכים לאנושות כולה, ערכים של אהבה ומסירות, נתינה וחסד, ערכים של דרך ארץ, כיבוד הורים, ועוד ועוד".

 

הרשת מתרחבת

הבשורה הטובה: לקראת שנת הלימודים הקרובה, ולאור ההצלחה והביקוש, ייפתחו בתי ספר נוספים בטבריה, בטירת הכרמל, בירושלים ובחריש, ועוד סניפים נוספים בהתאם לביקוש.

ההורים ששולחים את ילדיהם לרשת כלל אינם משתייכים למגזר הדתי. רובם מהווים משפחות שפשוט מעוניינות בחינוך איכותי לערכים, עם הישגים ותוצאות לימודיות גבוהות. הם רוצים מערכת שתחבר את הילדים למסורת ישראל ולחגי ישראל בצורה אמיתית, חיבור חזק שיישאר איתם גם כשהם יגדלו ויהיו עצמאיים בחייהם. הם רוצים ילדים שיגדלו עם אהבת העם והארץ בלי ערבובים, עם אהבה לנתינה ולחסד, ועם חיבור אמיתי לערכי היהדות.

הערכים, שיטת הלימוד למצוינות והחוויה היומיומית לא משאירים מקום לאדישות אצל אף הורה שדואג לילדיו.

בהנהלת הרשת קוראים להורים המתעניינים לפנות בהקדם, על מנת להקל את הרישום וההיערכות לשנת הלימודים תשפ"ד שכבר מתקרבת.

אז אם גם אתם רוצים להעניק לילדכםולכם את הטוב ביותר,חייגו עוד היוםל*9057  או היכנסו לקישור והבטיחו את מקומכם. 

*הרישום לביה"ס מותנה במבדק קבלה.

תגיות:בית הספרחינוךפעילות הידברותפינלנד סקול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה