ונשמרתם

נער אלרגי לחלב אכל גלידה חלבית בשוגג, בחסדי שמיים חייו ניצלו

הנער, בן 16 תושב ירושלים, אושפז בבית החולים אסותא אשדוד כשהוא מורדם ומונשם. בחסדי שמיים, כעבור יממה חל שיפור משמעותי במצבו, והרופאים החלו לגמול אותו ממכונת ההנשמה

  • י' אייר התשפ"ג
(קרדיט אילוסטרציה: shutterstock)(קרדיט אילוסטרציה: shutterstock)
אא

נער בן 16, הרגיש לחלב ומוצריו, הובהל בשבת האחרונה, כשהוא מורדם ומונשם, לבית החולים הציבורי אסותא אשדוד מקבוצת מכבי, לאחר שפיתח תגובה חריפה בעקבות אכילת גלידה.

מבירור המקרה עלה כי הנער, תושב ירושלים ששהה בשבת האחרונה באחד מיישובי השפלה, חשב כי מדובר בגלידה פרווה שאינה מכילה מוצרי חלב. בתוך דקות הוא החל לפתח פריחה ואלרגיה קשה, וסבל אף מקשיי נשימה. הנער טופל במזרק האפיפן, אך במצבו לא חל שיפור. ניידת טיפול נמרץ שהוזעקה למקום נאלצה להרדימו ולהנשימו, ופינתה אותו לבית החולים.

בחסדי שמיים, כעבור יממה - ולאחר שהבדיקות השונות הראו שיפור משמעותי במצבו של הנער - החלו הרופאים לגמול אותו ממכונת ההנשמה.

"אלרגיה לחלב ומוצריו היא האלרגיה למזון השכיחה ביותר בארץ ובעולם המערבי", הסביר פרופ' אליהו מגן, מומחה לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית באסותא אשדוד. לדבריו, "רוב הסובלים ממנה הם ילדים ובני נוער. התסמינים הם החל מפריחה וגירוד, ולעיתים גם בצקות באזור הרקמות הרכות כמו הפנים. במקרים קיצוניים יותר גם כאבי בטן וקוצר נשימה והקאות. עם זיהוי התסמינים יש צורך לעשות שימוש מיידי במזרק האפיפן, שמכיל מינונים שונים לילדים ומבוגרים והוא חייב להימצא בהישג יד".

ד"ר נעה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ ילדים שטיפלה בנער, סיפרה כי הוא הגיע לבית החולים עם שוק אפילפטי, לאחר שנחשף לחלב: "האכילה נעשתה בשוגג, ומהר מאוד הופיעו תופעות של עקצוצים בלשון, קוצר נשימה ועוד. נעשה שימוש במזרק האפיפן, אך מצבו לא השתפר. המשפחה קראה לניידת טיפול נמרץ, שהתרשמו ממצב רפואי מאוד קשה שבא לידי ביטוי בנפיחות של כל חלל בית הבליעה ודרכי הנשימה. בעקבות כך הוחלט להרדימו ולהנשימו".

"הנער היה במצב מסכן חיים באופן מיידי. לשמחתנו, בחלוף יממה בה היה מורדם ומונשם חל שיפור ניכר במצבו. לצערי, לא כל מקרי האלרגיה נגמרים בסוף טוב, ולכן אסור לזלזל במצב הזה וחובה על כל אדם או נער רגיש להסתובב עם מזרק האפיפן שלו".

אביו של הנער תיאר את השתלשלות האירועים: "בשבת האחרונה התארחנו אצל בני משפחה באזור הדרום. בשוגג נקנתה גלידה חלבית כאשר הייתה מחשבה שהיא פרווה. הבן שלנו טעם מהגלידה סביב השעה 15:00, ומהר מאוד הבנו שפרווה היא לא. הבן החל לפתח מהר מאוד תסמינים של רגישות, ממנה הוא סובל מיום הולדתו. למרות השימוש במזרק וטיפול של נט"ן שהוזעקה למקום, מצבו המשיך להידרדר עד שהיה צורך להרדימו ולהנשימו".

"מהר מאוד הגענו אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, מחלקת טיפול נמרץ ילדים. בחסדי שמיים ובעזרת הרופאים, כנגד כל הציפיות, כשם שמצבו הידרדר במהירות כך גם השיפור היה מהיר. לאחר כיממה בה היה מורדם ומונשם, הבוקר הוא כבר חייכני ומתקשר כאילו כלום לא היה. חשוב לי מאוד לפנות לכל ההורים והילדים: גלו משנה זהירות. אלרגיה היא לא משחק ילדים ועלולה לסכן את חייהם של היקרים לנו מכל".

תגיות:מוצרי חלבאלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה