חדשות כלכלה

ברקת נגד קוקה קולה: "מעלה מחירים שלא בצדק"

משרד הכלכלה והתעשייה דרש ממנכ"ל החברה לקבל נתונים, שיחשפו מדוע מחיריה בישראל הם מהגבוהים ביותר בעולם. במשרד שוקלים להכניס את מוצרי קוקה קולה לפיקוח

(צילומים: נתי שוחט / פלאש 90, שיר טורם / פלאש 90)(צילומים: נתי שוחט / פלאש 90, שיר טורם / פלאש 90)
אא

משרד הכלכלה והתעשייה הודיע היום (שני) לחברה המרכזית למשקאות קלים בע"מ (קוקה קולה ישראל), על הכוונה להכניס את מוצריה לפיקוח. במכתב שנשלח למנכ"ל החברה, ניר לוינגר, נדרשת קוקה קולה להעביר נתונים שיחשפו מדוע מחיריה בישראל הם מהגבוהים ביותר בעולם.

ד"ר יונתן בצלאל, ראש אגף תקציבים והמפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה, כתב: "חברתכם מהווה בעל מונופולין בשוק משקאות הקולה. מן המידע שבידינו מסתמן, כי מחירי מוצרי הקולה העיקריים אותם אתם מייצרים ומשווקים הינם היקרים בקטגוריה. בבדיקה השוואתית לשווקים בעולם, ישנן אינדיקציות לכך שמוצרי הקולה בישראל הם מהיקרים בעולם. לאחרונה, בסמיכות לביטול המיסוי על משקאות ממותקים, הודיעה חברתכם על כוונתה לייקר את מחירי מוצריכם בשיעור ניכר, באופן שעשוי להשפיע על תחום המשקאות בישראל בכללותו".

מהמכתב עולה, כי קוקה קולה נדרשת לספק בתוך 21 יום דו"חות כספיים מבוקרים של חמש השנים האחרונות ומאזני בוחן מותאמים לדוחות הכספיים.

בנוסף, דרש בצלאל כי החברה תחשוף כמויות ייצור וכמויות מכר של מוצרי הקולה בישראל, מרכיבי המוצר והכמויות פר מוצר, עלויות אריזה והובלה, הרווח התפעולי המיוחס למגזר משקאות הקולה בחברה לשנים 2018 עד 2022 ונתונים נוספים.

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת מסר: "המונופולים בישראל התרגלו להעלות מחירים מבלי להניד עפעף. חברת קוקה קולה ישראל מעלה מחירים שלא בצדק, על אף ירידת מחירי התשומות בעולם ולמרות ביטול המס על משקאות ממותקים. נגמרו הימים בהם אזרחי ישראל ישלמו הרבה יותר מיתר העולם, רק בגלל שאפשר לגבות מהם בלי גבול וללא בקרה".

החברה המרכזית למשקאות קלים טרם הגיבה לדברים.

תגיות:ניר ברקתקוקה קולהמשרד הכלכלה והתעשייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה