חדשות יהדות

בעל מסעדה יוונית שהפכה לכשרה: "ממליץ לכל מסעדן לחוות את חוויית קבלת הכשרות"

מה הוביל את המסעדן צביקי עשת לפתוח מסעדה יוונית כשרה בתל אביב, ומה יש לו לומר על התהליך שעבר עם הרבנות? תתכוננו להתרגש 

אא

צביקי עשת, בעלים של מסעת 'גרקו' הכשרה - מספר בהתרגשות על הסיבות שהובילו אותו להפוך את המסעדה היוונית שלו בתל אביב - לכשרה, וממליץ לכל מסעדן לעשות כמותו.

"נהניתי מהתהליך בצורה בלתי רגילה", הוא אומר בראיון ל'כיפה', כשכוונתו כמובן לתהליך פתיחת המסעדה הכשרה ולליווי שקיבל מהרבנות. "יש מי שאמר לנו לאורך כל הדרך שזה סיוט עם הרבנות ועם משגיחי הכשרות, ושסתם לוקחים ממך כסף. אבל תקשיב לי טוב - זו חוויה. ואני רוצה שזה יהיה כתוב בענק: 'אני ממליץ לכל מסעדן לחוות את החוויה הזאת, של לקבל כשרות'. אחלה אנשים, סופר מקצועניים, לבביים, מחבקים, והלכו איתי יד ביד. עשו תהליך מהיר, ענייני ומקצועי. ממש תענוג".

זה 30 שנה שעשת נוסע ליוון ולומד על תרבות המאכלים שלה, ובקרוב הוא עומד להדפיס ספר עם מאכלים כשרים שאסף וערך במשך השנים. "זה החלום שלי, האהבה שלי, התשוקה שלי. אוהב להביא אותו לאנשים".

לדבריו, אחד האתגרים היותר גדולים בהם נתקל בבקשו להפוך את המסעדה לכשרה הם העובדה שהמטבח היווני המקורי, כלל לא כשר. "בכל יוון אין מסעדה כשרה אחת", הוא אומר. 

על הבעיה הזו הוא התגבר כשהחליט לוותר כליל על מאכלים מסורתיים בשריים, שבדרך כלל מערבים אותם עם רטבים חלביים - וללכת על מסעדת דגים. "היוונים אוכלים פירוס שזה שווארמה, אז עשינו פירוס דגים שיש לו טעם של בשר. אליאב גולדבר הוא השף, והוא מבשל את החלומות שלי. יוצר עולמות מטורפים סביב זה, ואנחנו נהנים מכל רגע", הוא מסכם. 

תגיות:מסעדהיווןכשרותגרקו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה